Lysedug

Jeg har besøgt min far i København, da han havde brug for mig, fordi hans samlever gennem 30 år, som har svær alzheimer, er kommet på et genoptræningscenter pga brækket hofte. Han har en meget sød nabo, der altid er så hjælpsom og trods sine snart 85 år, en meget aktiv dame.

Til denne nabo, Anna, ville jeg sy en sød lille lysedug, som passede ind til hendes stue. Så stofferne er nøje udvalgt til at matche hendes inventar.

Lysedug

Anna blev vældig glad for den.

Modellen er fra KludeMarie, hvor jeg har ændret lidt på mønstret og gjort den helt 6-kantet. Den er bare så nem at sy og fik den syet på blot 2 dage.

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

2 svar til Lysedug

  1. Inge siger:

    Smuk Helle, hvor har du dog købt det smukke stof med fuglene???

    • patchworkstuen siger:

      Hej Inge🙂
      Tak skal du have….ja det er købt hos KludeMarie i Odense – nogle rest fat quarter hun havde for en tyver – ved ikke om hun har flere men du kan da ringe om spørge hende. Ja, det er meget kønt. Det grønne er også fra KludeMarie.
      Knus, Helle

Skriv et svar

