selvage patchwork

Ja, alt skal jo genbruges til patchwork og sidste nye hit i quilteverden er at udnytte ægkanterne på stofferne hvor der står manufaktur og design navn samt farveprøver. Så gik jeg ellers igang med at hive en masse af mine FQ frem og skar alle ægkanterne af – og her er den pæne store bunke.

DSCI4717

Jeg har stadig mange stoffer der ikke er skåret, men indtil videre har jeg en pæn portion og vil prøve at lave en lille skuldertaske til småting.

Prøv at kigge på denne side og se hvad man egentlig kan lave af de ægkanter:

http://selvageblog.blogspot.com/

Og på dette link kan du selv lære at sy med ægkanterne:

http://www.selvagequilts.com/how-to-make-page/howtomakeaselvagequilt.html

Er du også frisk på at lave noget sjovt reste quilt?
Hold øje med min blog, for regner med at have en lille taske færdig inden på mandag.

Knus fra Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

2 svar til selvage patchwork

  1. Inge siger:

    Hold da op, sikken et arbejde, god fornøjelse, glæder mig til at se resultatet.😉

  2. Maria siger:

    Ja da! Jeg har også samlet mig en bunke æggekanter efterhånden og får nok tre nye idéer hver dag til hvordan de skal bruges… Mon det snart bliver til noget? God week-end.

Skriv et svar

