Behandling, slankekur og mobilsnakkende cyklist

mor2

Ja så er jeg kommet hjem fra lymfødem behandling, som jeg i øjeblikket får på mit højre ben. Det er lymfepres jeg her får og det hjælper mig rigtig godt.

Jeg har fået taget mål til en kompressionsstrømpe som nok kommer her om ca 10 dage. Den glæder jeg mig til at få, så jeg atter kan få lidt mere bevægelsesfrihed og kan gå mere end jeg kan nu.

mor1

Her ses maskinen som sender luft til den blå indpakning. Det føles ligesom at få massage på benet – meget behageligt.

Og på på vejen hjem, da jeg stod og ventede på bussen i Odense, kom en meget hurtig cyklende mandling cyklist forbi mens hans snakkede i mobiltlf.

Og han talte så højt, at det var helt uundgåeligt at høre hvad han her lige sagde:

– Ved du hvad? Sådan hænger min verden ikke lige sammen!

Og så var han væk! Syntes det var et morsomt og rammende citat for een der cyklede så hekstisk. Egentlig må man give ham at han kan præstatere at både cykle hurtigt og tale og holde øje med trafikken på een gang!

Ak ja, man møder mange sjove personligheder rundt omkring.

Og så vil jeg lige bekendtgøre, at jeg er på 3 dagen på min slankekur. Vægten sagde stop lørdag morgen og viste (ja, jeg tør godt afsløre det, for mange siger man slet ikke kan se jeg vejer så meget) 104,5 kilo. Du milde kineser, hvordan er den kravlet helt derop???

Jeg skal ned og veje max 82 kilo og mindst 75, så har lang vej til min normalvægt. Men jeg ved jeg kan, for tog samme tur sidst i 2004, da jeg skulle smide 20 kilo på 8 mdr inden min 40 års fødselsdag. Og jeg klarede det. Motion hver dag og nul fedt og nul sukker! Og mange små måltider hverdag.

Så nu er det tid min lavkalorie klidbolle med en skive ost🙂

Og i mens vil jeg lige nyde en dejlig pakke, som min veninde Lone har sendt til mig i dag. Skønt når man kan forkæle hinanden med gode ting og sager🙂

Og forresten, ikek at forglemme…går dt fremad med mit syværelse. Vi skal lige have Steen til tandlægen i dag – han har fået en grimmer tandbyld og har ondt i munden, den stakkel. Så regner med at han atter har kræfter fra i morgen, til at få de sidste ting på mit værelse færdigmonteret.

Knus fra Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Mellem himmel og jord. Bogmærk permalinket.

3 svar til Behandling, slankekur og mobilsnakkende cyklist

  1. Lone Jakobsen siger:

    Hej Helle. det ser lidt “spoky” ud med den ting på benet. Men bare det hjælper… Så er alt jo godt.
    Håber du får fornøjelse af “pakken” altid godt med lidt flere mønstre til samlingen, og så dejligt atm an kan dele sin interesse på den måde.
    Håber Steen blir sin tandpine kvit… ;o) avss… det er IK sjovt med en tandbyld.
    Pønser lidt på selv at lave en sådan designvæg i lille model , så man kan “se” projektet vokse og flytte rundt med blokkene. LAd os nu se hvad jeg kan overtale min lille mand (Hr snedker undersnild til at lave)
    Han er så dygtig med alt det det byggen ting og sager.
    Glæder mig til at komme gang med at sy idag.
    Hygge til jer alle derude

  2. Gitte J siger:

    Det må jeg nok sige – sikker en tingest.
    Det er utroligt så gode vi buttede mennesker, vi bliver til at tabe os i en hvis periode. Jeg begriber ikke hvorfor vi ikke kan blive på den vej, for vi har det jo bedst når vi ikke vejer mere end vi skal (iflg BMI). Jeg har det lige som dig, vejer en del for meget, men jeg kan ikke finde motivationen til at komme igang. Så det bliver ikke lige nu, men senere. Håber det lykkes for dig.

  3. "HANNES" siger:

    Hej

    Held og lykke med at smide de ekstra kilo, men husk at livet ikke må blive for surt…. lev livet og nyd det.

Skriv et svar

