Åh… at skære stoffer tager tid!

DSC03140

Ja, det tog mig en hel arbejdsdag at skære alle disse stoffer til et slumretæppe, til min fætter, der bliver 50 til januar. Faktisk skal jeg lave et tæppe mere til min brors kæreste, der også fylder 50, bare til november.
Nu er billedet ikke så godt pga alle stofferne ligger i små lynlåsposer – men I skal nok få stofferne at se en anden god gang. Det er flotte blå, turkise og grønne nuancer med pift af rødt og gult. Og mønsteret er fra Patchwork Magazin, et gammelt nummer. De tyske blade har altså så mange lækre mønstre som jeg gerne vil have syet.

DSC03141

Så senere på ugen skal jeg også skære stoffer til et flot tæppe i røde stoffer.
Der bliver modellen også et fra det tyske blad.

Jeg hader virkelig at skære stoffer – det er hårdt for arme og ben og ryg – og det skal bare overståes. Derfor tager jeg en kold tyrker i denne uge og får skåret 3 tæpper klar. Det sidste er til min kære mand, der længe har ventet på at få sit farvetæppe – hele tiden har andre skulle have før ham, så nu skal han altså have et slumretæppe i julegave. Det mønster har jeg set i en amerikansk bog og var så let at kopiere og har så lavet min egen version og design.

Så min tæppe synings plan for dette efterår ser sådan her ud:

1. okt. starter jeg på at sy det røde tæppe – deadline 5 november

5. nov starter jeg på at sy Steens farvetæppe – deadline 24. dec.

1. dec starter jeg med at sy min fætters tæppe – deadline 5. januar

Det er kun Steens farvetæppe der tager lidt tid, de andre er forholdsvise lette blokke, der er hurtig at sy sammen på maskine. Alle 3 tæpper skal have fleece på bagsiden og så quiltes på maskine.

Nu er det vist sengen der kalder – for ellers kan jeg ikke komme op i morgen tidlig, for at møde hos fysioteraputen på hospitalet. Jeg skal nemlig have en Pulsarmaskine til låns (lymfepresmaskinen) super super..dejligt🙂 og så fik jeg nye kompressionsstrømper i fredags, men de passer mig ikke, så det skal vi også kigge på.

Godnat og knus fra
Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Mellem himmel og jord. Bogmærk permalinket.

6 svar til Åh… at skære stoffer tager tid!

  1. Inge siger:

    Hold da op, du har da vel nok travlt med alle de tæpper du skal lave, jeg glæder mig meget til at se dem.

    Held og lykke med dit apparat, håber det hjælper dig.

    Knus

  2. Annelise siger:

    Jeg skal da love for, du har mange jern i ilden!

    Sikke nogle spændende projekter, du har gang i. Jeg glæder mig til at se resultaterne – særligt det tæppe, du skal lave efter ovenstående mønster. Det er lige min smag!

    Knus, Annelise

  3. Lone Jakobsen siger:

    Hej Helle
    og igen tusind tak for den uventede pakke.
    Hvor har du da haft travlt med at skære! Det ser ud til at blive nogle rigtig flotte tæpper du skal igang med at sy. ;o)
    Jeg er så småt ved at få gang i det lille butterfly tæppe du sendte mønster på, det er bare så smukt
    Ha en dejlig Mandag.
    Knuzzer Lone

  4. Maria siger:

    Hej Helle. Det skal nok konne et link til den nye BOM, når det bliver tid. Men nu skal vi jo ikke være med nogen af os vel…!!!
    Hvor har du “Brest o f friends” mønsteret fra? Jeg ved det kan findes som BOM i nogle blade, men jeg har ikke haft held til at finde bladende her i DK…. Det er bare SÅ skønt! Glæder mig til at se dine tæpper! Maria

  5. Gitte siger:

    Det må jeg nok sige dit efterår er langt i rammer. Jeg glæder mig til at følge med i det.

  6. Esther siger:

    Hold da op, hvor får du travlt Helle. Jeg håber, at du når dine deadlines.
    Pøj, pøj med din nye behandling.
    Hilsen Esther

Skriv et svar

