Færdige tasker og kaffeservietter

selvageround1I dag fik jeg omsider taget mig sammen til at få syet hankene fast til min nye runde ægkantstaske. Og syet knapper på yoyoerne.

selvageround2

Jeg har lavet 2 tasker, en gul orange og en turkis grøn. Begge med samme foerstof blot forskellige nuancer. Foeret er købt i stof2000.

selvageround3

Modellen er eget design og er vældig nem at sy.

selvageround4

Sidestykkerne til tasken kunne let også bruges til små kaffe dækkeservietter. Virkelig søde og nemme og hurtige at sy.

DSCI5064

DSCI5132

Den gul orange taske har jeg ellers taget en masse billeder af den færdige taske – men jeg kan bare ikke finde billederne som jeg tog. Tror jeg ved et uheld har slettet dem. øv. Og tasken er givet som gave til Bente Ting på Falster – så jeg kan jo altid få taget nye billeder af den hvis jeg tager en snak med hende om at låne tasken *s*

selvageround6

SÅ I må nøjes med billederne her af den endnu ikke færdige gule taske.
Og så en masse færdige fotos af den turkise grønne taske.

selvageround7

Ja og så fik jeg også i det dejlige sensommervejr i dag endelig syet min mors kaffeservietter færdige også. Det er længe siden(2. maj) at hun fik 4 dækkeservietter i samme design og stoffer, men først nu hun får kaffebrikkerne der passer til. Bedre sent end aldrig. Dækkeservietterne kan ses her i min tidligere tråd: https://patchworkstuen.wordpress.com/2009/05/06/nye-d%c3%a6kkservietter/

morskaffe

Og så lige en sidste nyhed: Jeg har jo vejedag hver lørdag og i dag viste vægten 102,3 kilo. Altså et vægttab på 900 gram på 1 uge. Flot ikk?
Jeg skal ellers også love for at fristerlserne har viftet mig om næsen i går.
For vi var til Langeskov Kræmmermarked og der var der bare så mange slikboder, og min mand fik sig en kæmpestor pose slik med hjem til sig selv. Den stakkel skal jo ikke sulte bare fordi mor her er på kur. Men jeg stod i mod og fandt en skøn frugt dessert, et halvliter plastglas fyldt med dejlige frygtstykker og med vindruer på spyd. Så kunne jeg gå og spidde til de forskellige dejlige frugter…mums hvor det smagte herligt. Så har jeg også god samvittighed bagefter.
Men..jeg tog mig senere nu altså et eneste stykke pandepage med honning i. Orv hvor den mættede og den smagte nu altså godt. De andre fik med både chokolade og syltetøj..men jeg valgte naturligvis den sundeste med honning hehe…..

Hav en dejlig lørdag aften🙂

Knus fra Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

5 svar til Færdige tasker og kaffeservietter

  1. Lone siger:

    Hej Helle
    Sikke da en masse du har nået i dag. jeg har vasket bil af indvendigt, så det var dejligt at få det gjort.
    vi skal til koncert i Ålborg i aften på Skråen, og høre “mine” drenge spille. for gu’ ved hvilken gang, men når noget et rigtig godt, så blir man ved med at tage afsted.
    Fik en bog i dag med EQ 5 lektioner fra Jadedesign på Sjælland. hun havde lige en tilbage.
    De andre er vist udsolgt fra forlaget, så de er svære at opdrive.
    Knuzzer og rigtig go aften ved – Sy maskinen.
    Lone

  2. Annelise siger:

    Hvor er din taske og kaffeservietterne dog søde. Tænk alle de flotte ægkanter, man i årenes løb har smidt ud!

    Hyggeligt at møde jer i Langeskov. Vi fik også lidt lækkerier med hjem; En lækker dressing af ahornsirup og mandelsplitter, 1 kg norsk brunost (mums, det smager godt!) og 1 kg vindruer. Slikboderne gik vi udenom – gæt hvorfor!

    Jo, så fik da også lige en portion churros med kanel og sukker – intet kræmmermarked uden churros!

    Knus, Annelise

  3. jette k siger:

    Nej, hvor er de dog fine – de tasker! Og også alt det andet da!

  4. Inge siger:

    Flotte tasker, og dejligt at høre hvor standhaftig du er, så bare klø på. Knus Inge 😆

  5. Esther siger:

    Flot både vægttabet og taskerne + kaffeservietter. Sikken en flid. Jeg har istedet været barnepige for mine dejlige børnebørn.
    Hilsen Esther

Skriv et svar

