Grønt og blåt tæppe

Img_0499

Ja, jeg har spekuleret hele dagen i går om hvordan jeg skulle lave dette tæppe om, fordi jeg havde skåret forkert, da målene i det tyske PW blad var angivet forkert. Først ville jeg bevare de skårne str. og tilføje ekstra stof i gule strimler. Men den idé boykottede jeg hurtigt, da den ville være alt for omfattende og mere besværlig end det ville være kønt.

Så besluttede at følge opskriften og skar stoffet til så det passede – de lange strimler blev klippet af fra 17 til 15,5 cm og de små kvadrater måler nu 7,5 i stedet for 8,5. Så kan jeg godt leve med at blokkene bliver lidt mindre – jeg kan blot gøre borten bredere til sidst, når alle blokke er samlet.

Det ser faktisk ret godt ud, syntes jeg – friske farver, som jeg håber min fætter bliver glad for. Min Gudmor siger at han er glad for grøn og blå samt for rødt, selvom han ikke vil indrømme det *g*

I morgen vil jeg se, om jeg kan få 2 små tæpper færdige, til min kusines 2 børn. De har været længe undervejs, men min Gudmor kommer på mandag sammen med min far og de skal være her til tirsdag aften. Så kunne hun jo få tæpperne med hjem til sine børnebørn.

Knus, Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

Et svar til Grønt og blåt tæppe

  1. Pingback: Bare pga mangel på en tom spole! | Patchworkstuen

Skriv et svar

