Julemysterium – dækkeservietter

Img_0743

Ja, så kom vi til vejs ende og jeg stod ikke lige og manglede nogle grydelapper, men til gengæld havde jeg brug for 2 dækkeservietter til mig og min mand, når vi skal julehygge i december.
Jeg har quiltet begge to på maskine.

Img_0740

Her ses bagsiden af dækkeservietterne. Midterstoffet er det der oprindelig skulle være til bagside på grydelappen.
Jeg kan nu rigtig godt lide stoffernes antikke look. Og så er det bare billige indiske bomuldsstoffer købt i NETTO.

Img_0739

Nu mangler jeg kun at sy kanten på den sidste serviet og det går jeg straks i gang med.

Img_0741

Tak til 9na for den spændende og sjove julegåde udfordring. Det kan jeg sagtens overtales til at prøve igen.🙂

Knus og god søndag fra Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

10 svar til Julemysterium – dækkeservietter

  1. Så fine de ble! De passer riktig godt til dekkebrikker. Morsomt å se på de forskjellige resultatene!

  2. angelika siger:

    God ide, at sy daekkeservietter🙂

  3. mereteveian siger:

    helle, så fine dekkservietter! de passer råflott til jul!

  4. Inge siger:

    Helle, hvor er de bare blevet gode, så skulle julehyggen være i hus.😆

  5. Timotei siger:

    Så lurt å lage dekkeservietter! De ble kjempefine!

  6. Klarafina siger:

    Så fine dine dekkservietter ble! Kan nesten ikke bli jul fort nok nå…….; )

  7. Randi Lie siger:

    Så lurt å lage dekkbrikker, og de ble veldig fine. Bare å gle seg til jul nå:)

  8. syglad siger:

    Så smart da, selv valgte jeg og lage meg bilde…
    Dekkserviettene ble knallfine..

    Ha en flott søndagskveld🙂

  9. Lappedamen siger:

    Det var smart å lage dekkeservietter. At jeg ikke tenkte på det! Har egentlig nok av grytekluter, både til jul og ellers.

  10. Gitte siger:

    De er bare blevet flotte – jeg tror jeg vil lave sådan nogen, vi mangler nemlig også juledækkeservietter. Det er en god ide med broderiet i midten.

Skriv et svar

