Jeg er skam stadig flittig

og driver ikke tiden af!

Jeg har ikke skrevet længe på bloggen..utroligt, men har faktisk ikke haft tid.
Der har både været et 2 dages besøg til København for at besøge mine forældre, og så har jeg ikke kunne sidde ved symaskinen pga lymfødem – så derfor har jeg også fået genoptaget min strikning, som jeg egentlig nyder igen efter en lang lang pause.

Jeg har strikket en hue til mig selv i det skønneste merino fine uld fra Drops – i en lækker mørkelilla nuance. Ved ikke hvor smart jeg ser ud i den, men den varmer da skønt og passer til mit vinterovertøj i både pink og lilla.

IMG_0868

IMG_0867

Opskriften er fundet her: http://www.garnstudio.com/lang/dk/visoppskrift.php?d_nr=115&d_id=12&lang=dk

Og så er jeg ved at strikke en patchworktrøje til min mand, der jo elsker farver og ikke kan få farver nok i sine klæder. Skønt med en mand der ikke er farveforskrækket! Det er lækkert strømpegarn fra Kvickly i skønne nuancer, der skal bruges både en rødlig, en blålig og dene grønlige der ses her. Opskriften er fri fantasi og bliver først afsløret til sidst ved monteringen🙂

IMG_0869

Ved siden af ses nogle dækkeservietter som jeg er igang med at sy over pap til min gudmor, der har købt stoffet selv og vil have 6 stks. Nu er de jo så super dejlige og lette at sy, så håber de bliver færdige så de kan ligge under hendes juletræ til juleaften.

Og så fik jeg omsider også mine 2 BOM færdige, både come over to my house samt a tisket a tasket for oktober måned.

trees-part1_ht

Img_0860

Så nu i morgen aften skal jeg atter til sycafe hos KludeMarie og det bliver hyggeligt med lidt tøsesnak igen🙂

Glemte da helt i farten….jeg var jo på vægten igen i lørdags – vejer nu 98,8 kg. Det går lagsomt men jeg kan virkelig mærke det på mit tøj. Havde for 3 uger siden købt et par sorte fløjlsbukser i str 46 fra Bilka som hurtigt blev for store. Dem har min mor nu arvet, og købte et nyt par i str 44 som sidder perfekt….tænk jer..har brugt bukser i str 48. Og selvom det kun er 6 kilo jeg har tabt kan det allerede ses over rumpetten…skønt med en fladere bagdel *ggg*

Knus herfra,

Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i BOMs, Patchwork. Bogmærk permalinket.

Et svar til Jeg er skam stadig flittig

  1. Inge siger:

    Helle, det er da godt nok flot at du har tabt 6 kg, og sikken meget du har fået lavet af både det ene og det andet, jeg har også før strikket meget, men det kan mine arme ikke holde til mere, de der bevægelser, men stille med synålen, det går. Knus herfra.