Flittigdag!

Hold da op hvor har jeg været flittig i dag.🙂

Startede dagen med en tur i lymfepres maskinen, da jeg havde ondt i mit højre ben. Og bagefter tog jeg min nye støttestrømpe på, som jeg har kvaler med at få til at sidde rigtigt på benet.
Den sidder altså ikke godt fast oppe ved låret og glider alt for nemt ned. Det er ret så irreterende at det skal være så svært at få en støttestrømpe der passer. Og så er den jo med tæer i, noget jeg selv har bedt om, men i dag kunne jeg slet ikke holde ud at have dem på i tæerne…så måtte tage strømpen af igen efter en halv dag.
Den næste strømpe jeg skal have lavet, skal være uden tæer, så jeg kan skifte imellem dem.

Nå, men da jeg havde fået strømpen på, gik jeg i syrummet for at sy en brødkurv til min gode dejlige veninde, Sigrid. I aftes skulle vi nemlig til sycafe for sidste gang i år, og da hun er så sød at hente mig hver gang og køre mig hjem igen, skulle hun naturligvis have en lille gave. Og det blev så denne søde brødkurv, lavet efter en gratis model som man finder her.

Hun blev meget glad for kurven *s*

Og så fik jeg bagt lækre æblemuffins, som jeg fandt på denne norske blog – de blev rigtig gode og dem havde jeg med til sycafe – de blev spist med god appetit med creme fraiche til. Desværre glemte jeg at tage billeder – så de må nydes på den norske blog.

Efter turen med bagværket måtte jeg hvile min stakkels ryg der nu brokkede sig over at jeg havde gået lige lovligt meget til den….men det går nu bedre igen.

Til sycafeen fik jeg lige syet messingringe i disse søde grydelapper – som min faster skal have sammen med de 6 dækkeservietter som hun har bestilt.

Og så i morgen tager jeg på posthuset og sender denne pakke til hende:

Og så slutter vi lige af med Mathilde i absolut legehumør – hendes træningssæson er skudt i gang – hun skal jo være i topform til foråret, når de nye fugleunger udklækkes! Det er hendes legetæppe og legetunnel…..

Er hun ikke bare for kær? Hun er vores “skrubbeluske” som mor her ynder at kalde hende…. *ss*

Hav det dejligt
Knus fra Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Mellem himmel og jord, Patchwork. Bogmærk permalinket.

4 svar til Flittigdag!

  1. Inge siger:

    Flotte ting dy der har kreeret, og sikken dog en legesyg kat du der har.😉

  2. Jytte Rasmussen siger:

    Hej,
    Meget yndig lille kurv. Jeg har selv syet den i julestoffer og broderet nogle af firkanterne. Se http://www.willowberrydesigns.typepad.com lidt tilbage.
    Desværre har jeg ikke en blog, så jeg kan vise dig min.
    Jeg læser tit din blog og ser dine færdige ting.
    Jytte R

  3. Helle siger:

    Hej Jytte
    Tak for din kommentar🙂 Ja den julekurv havde jeg da helt glemt – det er nogle meget yndige broderier der er brugt til juleversionen.
    Og ja, min kat skal have brændt noget energi af for tiden, og hun leger mere efter hendes legetæppe (juletræstæppet) er kommet op igen. *s*

  4. Sigrid siger:

    Skønt at du er ved at komme til kræfter igen! Hvor er Mathilde bare kær………..

Skriv et svar

