Førtidspension

Endelig! Så kom der omsider en afgørelse fra Odense kommune.

De har besluttet at bevilge mig den højeste førtidspension, efter de gamle regler om førtidspension før 2003 (har haft invaliditetsydelse siden 1982).

Virkningen træder i kraft fra oktober og udbetales formodentlig her til 1 januar, hvis de kan nå at få ordnet alle udberegningerne mht skat, forsørgerpligt til ægtefælle osv.

Jeg er mega lettet og selvom jeg endnu ikke har det på skrift, stoler jeg på den sagsbehandler der ringede som aftalt for at lade mig fortælle hvordan det stod til med min sag. Jeg vil få en skriftlig bekræftelse indenfor 14 dage.

Det tog mig 1 år at nå så langt – kort tid i forhold til flertallet som kæmper mod systemet i mange år – det gjorde min mand deriblandt.
Han var så heldig omsider at vinde over systemet i juli måned i år – hvor vi derefter i august skyndte os at blive gift.

Ja, det var jo dagens gode nyhed.

Knus og rigtig god weekend til alle jer læsere🙂

Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Mellem himmel og jord. Bogmærk permalinket.

4 svar til Førtidspension

  1. Annelise siger:

    Endnu en gang tillykke, min ven🙂

  2. maiken siger:

    Dejligt at det lykkes for nogle at få førtidspension.. jeg har kæmpet længe for det, men det ser ikke ud til at lykkes for mig… ævsen… tillykke med det.

  3. Helle siger:

    Ja det kan vare rigtig længe for nogen – men giv ikke op.
    Min mand kæmpede i 6 1/2 år.
    Husk, at det er rigtig vigtigt at give 100 % entydige signaler. Du kan ikke være på arbejdsmarkedet mere og ingen måske´er må komme for øre. Alt tvetydig tale kan misforståes af kommunen.
    Håber det vil lykkes for dig. Held og lykke, Maiken.

  4. Inge siger:

    Hej helle, og tillykke med det, når nu ikke det kan være anderledes, er det jo rart at få sat punktum, så man kan koncentrere sig om fremtiden stille og roligt, sådan så jeg på det da jeg fik min for 15 år siden, inden da var fremtiden jo meget uvis, så bare se fremad nu.😆

Skriv et svar

