En dejlig fødselsdag

I fredags havde jeg fødselsdag og der havde min søde veninde, Lone, sendt mig denne vildt flotte gave, som hun selv har syet og med nogle skønne nøgler garn i. Tusind tak Lone for det meget flotte arbejde som vil pryde julebordet juleaften med valnødder og andet godt i🙂

Fra min lige så gode veninde, Sigrid, fik jeg også et meget smukt englekort og en Clover Tapered tailors awl – et genialt værktøj til at holde sømmene på plads mens man syer på maskinen. Desværre havde jeg dette gode værktøj i forvejen så jeg får gaven byttet. Tak søde Sigrid🙂

Og så var manden og jeg jo i Malmø i fredags og fejre dagen der med en vidunderlig koncert med Sissel, i Malmø Arena. Det var en stor oplevelse og vi fik en god plads på parket – 7. række og dermed let ved at se den meget smukke Sissel synge julen ind.

Her følger en række billeder fra dagen som startede med et besøg i en patchworkbutik, Form og farve, som ligger i Malmø. Der købte jeg min fødselsdagsgave fra min far:

Stofferne med stjerner og planeter, er til et sengetæppe, som jeg så småt begynder på til næste år…regner først med at det bliver færdigt engang i i 2011, der der skal syes en masse stjerneblokke rundt om midterfelt stoffet med alle planeterne. Det er Steen der får lov til at vælge design til sengetæppet, som vil matche englemaleriet i vores soveværelse helt perfekt!

På vej til banegården, hvor vi skulle have bussen ud til arenaen var vi inde i et center, hvor vi så et luciaoptog……Billeder følger senere i bunden af indlægget.

Derefter tog i ud til Arenaen og spise på deres restaurent og der fik vi noget meget fint gourmetmad, meget luksus – 3 retter mad:
Forret:
Lammstek med getostcremé, hjortron, syltad svamp och friterad morot
Hovedret:
Norsk Sterling white (torsk) halibut med potatispuré med rökt sidfläsk och syltade rotfruktstärningar
Dessert:
Kaffe/te med lækker chokoladekage med friske ribs og syltetøj

Efter den meget lækre menu tog vi så i koncertsalen for at nyde Sissel.
Der var propfyldt af mennesker og oplevelsen var stor i de næste 3 timer.

Her følger en række billeder – klik for hvert enkelt for at se større billede.

Jeg undskylder gentagelsen af nogle af billederne – kan simpelthen ikke få den sk…. billedbehandler i wordpress til kun at vise de billeder jeg vil have vist i galleriet….øv….

Det var den bedste fødselsdag nogensinde og selvom den næstede kostede hele julen, så var det det hele værd *ss*

Knus fra Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Mellem himmel og jord, Patchwork. Bogmærk permalinket.

5 svar til En dejlig fødselsdag

  1. Sigrid siger:

    Tak fordi vi må dele de dejlige minder med dig. Hvor har du bare været gude-smuk på din fødselsdag! Man kan godt se på dig at du har nydt tilværelsen! Knus.

  2. Inge siger:

    Jamen så hjertelig tillykke med dagen, I har rigtigt hygget jer, dejligt.
    Den butik ligger den inde i selve byen?

  3. Helle siger:

    Tak tak søde Sigrid *s*
    Ja, Inge – den ligger på Østre Forstadsgatan 13 og deres web er http://www.quilta.nu/
    men der er også en anden butik i Malmø fandt jeg ud af da jeg kom hjem..i det nye Kludemagasin er der en annonce på nr 2 butik, også i centrum af Malmø.

  4. Inge siger:

    Ja den har jeg også set, men tak for svaret.

  5. Annelise siger:

    Man kan se, I hygger jer – og hvor har I fortjent det!

    Endnu en gang tillykke med dagen🙂

    Knus, Annelise

Skriv et svar

