Jeg er blevet tagget – find 10 juleting

Aprikot har tagget mig og jeg skal finde 10 juleting – som slet ikke bliver spor svært, da vi har huset fyldt op med alskens julerier fordi jeg bor sammen med en rigtigt nisse juleglad mand🙂

Her følger mine 10 juleting:

1. Vores svenske julestage – som vi har 3 af i huset:

2. En engel – fra Jysk Sengetøj – den var en gave fra en gammel arbejdskollega og hænger på væggen året rundt.

3. Juleklistermærker – vi har nogle forskellige der sættes op med vand. Ovenover er min badequilt, der i julens anledning har fået en nissehue på😉

4. Min mors kravlenisser, dem har min mor selv strikket og dem er jeg meget glad for.

5. Gedebuk med nisse på – min mands gamle juleting, der er mindst 35 år gammel og nissen har siddet på bukken de sidste 30 år og der bliver han siddende😉

6. Klokkestreng med engle – har min mor også i sine unge dage syet, dengang jeg var barn. Er så heldig at have arvet den på forhånd *s*

7. Juleskibet – er også fra min mands fortid – det er fra et kaffefirma som hedder Karat. Juleskibet skulle komme fra udlandet med eksotiske varer og kendes bl.a fra vores gamle tv julekalender; Jul i gammelby, hvor borgmesteren ventede på at juleskibet skulle komme i havn, så man kunne fejre julen med eksotiske julegodter.

8. er min lille Bertha, som er en lille nisse lavet af Frigast – en fødselsdagsgave fra min Gudmor. Er hun ikke bedårende? Ved siden af ses en spøjs engel, en gave fra min mor for mange år siden.

9. Vores julekort holder, har jeg selv syet i patchwork for 2 år siden – den holder på alle vores julekort – og mine fødselsdagskort.

10. Strikkede nisser; der er både fra min mor og andre er købt for mange år siden af en gammel dame fra et plejehjem.

Ja…det var så de juleting🙂

Jeg giver stafetten videre til

Lone´s blog

Knus fra Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Mellem himmel og jord. Bogmærk permalinket.

Et svar til Jeg er blevet tagget – find 10 juleting

  1. Lone Jakobsen siger:

    Hej Helle
    Hermed er din Udfording fuldført
    Lidt sjovt skal man jo lave her i denne stressede jultid…
    GLÆDELIG JUL TIL DIG OG STEEN.
    ♥♥♥♥

Skriv et svar

