Nye grydelapper og venskabsring tæppe

Jeg har syet disse 2 sæt grydelapper til gaver til henh. Gerda og Diana. De har begge to fødselsdag d. 16 januar og så er de endda naboer..ret sjovt at de deler fødselsdag. Nå, men disse to herlige damer er mine gamle underboere, der hvor jeg boede før inden jeg flyttede sammen med min mand i hans rækkehus. De er de sødeste damer jeg kender og holder meget af at besøge dem. Vi bor kun 5 min på cykel fra hinanden.

Sidste år fik Gerda jo 6 dækkeservietter på bestilling med dyremotiver og jeg havde så lovet hende en lille ekstra gave til jul, som så skulle være et sæt grydelapper der matchede dækkeservietterne….men nåede ikke at få dem færdige til jul, derfor blev de hermed opgraderet til fødselsdagsgaver.

Diana havde jo også bestilt hos mig sidste år og derfor skulle hun da også have en lille bonusgave og får også nogle grydelapper i samme design, men blot i hendes ynglingsfarver; lyserød.

Grydelapperne afleveres på onsdag – så er spændt på hvad de syntes om dem.

Modellen er Annaka, som har været i et tidligere Quiltemagasin..se tidligere post.

I have made these 2 pair of potholders to my friends, to old ladies, they have both birthday at january 16. Hopes they like the gifts. The animal potholder belongs to a set of 6 placemats and so now with the bonus gift, a pair of potholders. The pink potholder is for the other lady, who loves pink and flowers. So its for her….she will love it.

The design is AnnAKa – a norwegian designer

Nu skal jeg så i gang med en taske på bestilling i blå stoffer – har nemlig tænkt mig at få mine bestillinger ryddet af vejen først i denne måned, så jeg efterhånden kan få syet mine BOM tæpper færdige. Er begyndt at sy blokkene færdige til kalender BOM, dvs tilføje flot westminster kaffe stoffer rundt om den stitchede blok. Det bliver så flot. Det får I snart at se.

Now I have to make a new bag in blue colors with black contrast, a order from a friend who loves blue and black. I designed it self and it would be like this:

Also started to sew my calendar BOM together with fancy westminster fabrics…you will see a picture of it later.

Og ind imellem syer jeg så på min papsynings projekt – vores havetæppe, et såkaldt venskabsring (friendshipring >weddingring<) – et tæppe jeg så på en amish side og straks forelskede mig i mønsteret. I får da lige det af se, hvor langt jeg er kommet.

And when I sit front of the tv, often I sew on my big project, a friendship ring quilt; a garden quilt…inspired by a amish quilt, see the link below. The idead to the garden quilt is my own.

Se det originale tæppe som jeg blev inspireret af her

 

Knus herfra Helle

Hugs from Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

6 svar til Nye grydelapper og venskabsring tæppe

  1. Inge siger:

    Hvor er det er smukt tæppe Helle, har du så bare selv tegnet skabeloner til det ???

  2. Annelise siger:

    Wow, det bliver godt nok flot, det tæppe. Glæder mig til at se det færdige resultat.
    Knus, Annelise

  3. Helle siger:

    Tak skal I have.🙂
    Ja, Inge – jeg tog udgangspunkt i en færdig udstanset 6 kant og tog mål derfra til siderne og trekanterne…
    Siderne er græsset og de brune trekanter er jord. Og så alle blomsterne i bedet….tæppet afsluttes med en kant af jord og græs yderst.
    Knus, Helle

  4. ivoryspring siger:

    Helle,

    Are those little bags in the first two pictures? The quilt in progress in the last picture is BEAUTIFUL!

  5. Helle siger:

    Hi Ivorysprings
    No these are potholders🙂 But would like to be perfect as bag patterns to….its a pattern from the norwegian designer, AnnAKa.
    Yes, the garden quilt will be so pretty when I got it finish.
    Hugs, Helle

  6. Esther siger:

    Hvor er de skønne dine grydelapper, det ser godt ud, med trekanterne i kanten.
    Tasken er i for kolde farver til mig, men flot og elegant.
    dit smukke havetæppe har jeg kommenteret andet steds.
    Hilsen Esther

Skriv et svar

