Tilda Stitchery og gækkebrev

Jeg har købt nogle fortrykte stitchery hos Panduro Hobby og startede forleden dag med denne Tilda; Love to sew….er den ikke bedårende?

Jeg elsker simpelthen at brodere – så meget, at jeg bliver så dejlig glad mens jeg sidder og syer efter stregerne. Jeg kan også lide at applikere, men kan bedre lide stitchery. Denne stitchery er syet med DMC flerfarvet garn i bordeaux og derefter er der farvelagt med helt almindelige farveblyanter. Det var faktisk lettere end med de sædvanlige oliepastelkridt som jeg plejer at bruge.

Nu er det så lige, at jeg skal finde ud af hvad det skal ende med at blive til. En taske? Et lille vægtæppe til døren til mit syværksted? Et pudeforstykke?
En del af flere (har jo andre tilda stitchery) til en rosa sampler?
Ja, indtil videre ryger den i UFO kassen og så må vi se hvad jeg finder på….Ideen om en rosa sampler tiltaler mig også, for har nogle rosa blokke hist og pist som kunne komme med….man bliver jo uværgerlig meget inspireret af Inge Kludenyts flotte sampler, som hun er i gang med.

Ja, og så har jeg i dag fået et ……gækkebrev!
Og jeg aner virkelig ikke hvem det er fra…..der er 21 prikker!

Jeg har været hele venne og familie registret i gennem og måske kunne det være min kusines datter og søn, der bor i Nordsjælland.
Brevet er stemplet i københavn, men kunne jo sagtens være fra hvor som helst i landet! Hmmmmm….ser ud til at jeg skal af med påskeæg i år🙂

Opdateret: Min mand spurgte til hvad min far hedder, og han hedder Vagn Helge Sejten Jensen – og det giver jo præcis 21 prikker….aha sagde jeg , det er da ham…… og så ringede jeg til min far og sagde goddag Vagn Helge Sejten Jensen, og så grinte han straks i tlf og svarede: Har du allerede gættet det? hihi….han er sgu fin….så min far skal af med et påskeæg..mums…

Se lige det flotte gækkebrev:

Knus fra Helle

Hi girls….

I have buy some Tilda Stitcheries from our local hobby shop and have stich this cute motif with tilda on a sofa with her lovely embroidery in her hand.
I have use DMC multicolor in bordeaux color and then colored with color pencils. Very easier than my ordinary method, the oil pastels.

I´m not sure what I should do with this stitchery, but there are many  options – and one of them could be a front in a pillow, or maybe in a bag? It could also be a little wallhanging to my studio door.
Or it could be one of a sampler, like this my friend Inge, just are making.

Are more switched on a sampler, because I have a few pink blocks ready to use in the sampler. I will let the time take over the decision.

…..and..today I got a letter from? No idea! There´s only lots of  dots, and this letter is a traditional eastern letter, where you normally cut a pattern in a paper and then write a verse, like: my name is written by dots, be careful they not sticks…..and if I cannot guess who the author, I have to buy a eastern egg in chocolate and give it to him/her.

Update: I found out its was my dear dad, whos sending me the letter, he´s name contains all 21 dots, and when I call him in the phone, I started to say hello to him with all his names, and then he laugh and asked about Im allready have guessed it? LOL – so he owes me a chocolate egg for easter… :-))))

So I must buy a pretty egg and hopes the author would shown itself for me.

Have a nice weekend.

Helle🙂

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Mellem himmel og jord, Patchwork. Bogmærk permalinket.

5 svar til Tilda Stitchery og gækkebrev

  1. Inge siger:

    Ja den er flot Helle, ja den ville sagtens passe i mit tæppe også, men jeg er ikke god til det der broderi mere, har glemt det, og det er virkelig sjovr at lave et tæppe på den måde. Knus, Inge

  2. Lone siger:

    Hej Helle
    Det var da utroligt med dig.
    Er der over hovedet noget som du ikke kan.
    Din Tilda sypige er bare noget af det sødeste
    Hvor får du dog den energi fra
    Kærligst Lone

  3. Esther siger:

    Et sødt Tilda broderi og du kan glæde dig til noget sødt til påske. Du skal nok komme på en god i de til broderiet.
    Hilsen Esther

  4. ivoryspring siger:

    Helle,

    That’s beautiful – you have definitely been productive.

    Thank you for your kind comment on my blue/brown quilt…🙂

  5. Anonym siger:

    Hej…

    Jeg er også stor Tildafan🙂 hvor er det sødt det du er ved at brodere, det kunne blive fint som et vægtæppe

Skriv et svar

