Forberedelser til påsken

English text – please scroll down

Så er jeg kommet godt i gang med dækkeservietterne..skal ærligt indrømme, at jeg syntes de er rædselsfulde, men Steen siger de da er meget søde….hehe

Det er slet slet ikke min stil at sy sådan noget….hverken farverne, mønstret eller stilen….faktisk jeg holder jeg ikke påske, men har nu gjort det alligevel, bare for i det mindste at have lidt påsketing når nu vi skal holde påskefrokost sammen med min far.

Jeg kan finde nogle påsketing der er langt kønnere, og så kan en klog læser nok spørge mig om, hvorfor jeg så ikke syr det i stedet for???

Ja, det var et rigtigt godt spørgsmål – og jeg kan sådan set ikke rigtigt svare på det, andet end at jeg fik lyst til at prøve at skabe selv, designe efter frie ideer – og det er jo ikke altid man kan lide det man selv finder på.

Jeg er utroligt kritisk med det jeg laver og har langt større tillid til det alle andre laver – incl. færdige mønstre….

Så måske til næste år laver jeg et færdigt påske mønster – som jeg kan lide og i farver og stoffer, som jeg også kan lide.

Nu har jeg et lille håb om at disse 4 dækkeservietter nok skal blive meget søde alligevel  – og det er jo kun ca 14 dage om året de skal være i brug *g*

Her kan I se modellen uden applikation…..

Der skal være 4 forskellige høns på og alle høns er fundet hos Fat Cat patterns. Jeg tror de skal syes med raw egdes – så går det stærkt……

Now I have make all 4 tablemats and have applique the first one.
I will use raw edge method for applique – fast and furious🙂
All hens are from Fat Cat Patterns, and use 4 different ones.

I must confess, that these models are not my style!
I now its my own designs, but they are awfull…not the colors, style and fabrics I loves must, but I think they are okay – and they should only be in use for 14 days.

And maybe a smart reader ask me why I´m not gonna make one model I like? Good Question! The answer is my own curious to design my own models, and then I´m a beginner to this, I have not a special good intention of what i real excactly want with these tablemats, and its a working on the way to see what´s it gonna look like – method…yes, thats why!

But I hope they will end up to be cute anyway…

Hugs, Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

Et svar til Forberedelser til påsken

  1. Inge siger:

    Helle, jeg vil give dig ret, men omvendt er de jo meget sjove her til Påske.😉

Skriv et svar

