Redigeret taske og nye minidækkeservietter

English text – please scroll down

Den taske jeg blev færdig med for lidt siden og som blev afleveret her forrige fredags, måtte jeg tage med hjem igen…ikke fordi hun ikke kunne lide den, men hun ville smadder gerne have lynlås i tasken for oven og så også have en skulderrem på…..ja det var jo ikke noget hun havde bestilt, men da hun så den flotte skulderrem jeg havde lavet på min pink mosaiktaske, ville hun også have sådan een. Men tasken var hun aldeles vild med.

Så vi aftalte, at hun kunne få tasken igen efter påske med lynlås i og med skulderrem….så her er den redigerede flotte blå taske til Majbritt:

og her ses detaljerne i lynlås og skulderrem:

Og så fik jeg lavet 2 mini dækkeservietter til vores sofabord….syntes de normale str. dækkeservietter jeg laver fylder for meget ved vores sofabord og da jeg tidligere har lavet en løber i de samme stoffer, syntes jeg lige at jeg ville maskinsy sådan 2 små servietter der måler 31 x 21 cm.

Tror jeg vil sy nogle flere af dem til sofabordet – i forskellige stoffer….dejligt at kunne skåne ens bord for diverse pletter.

Ja..og nu vil jeg takke af og ønske jer alle nogle rigtige gode påskedage.

Om nogle få 10 min. kommer min far på besøg og skal overnatte her til tirsdag, hvorefter jeg tager med ham til København for at male hans lejlighed. Så Steen må være alene hjemme sammen med Mathilde og Skippy.

Knus fra Helle

Just a few changing at my finish blue bag – my friend saw the bag and was so impressed over how pretty is is…but she will very much have a zipper in the bag so there is no admit for the pocket thiefs..and also she wants a shoulderstrap for the bag….she´s saw mine I had made for the pink bag and want some to….so back to the sewing room and make a shoulderstrap and sew a zipper to the bag….here´s the result… (please scroll up for photo)

Also have I made 2 small tablemats for our sofa table in our livingroom…they are similar to the runner I have made for about a year ago.

I will now wish you all a happy easter and I will now prepare for saying hello to my dear old dad (almost80) he´s visit us here in the days of easter and it wil be so great.

Hugs from Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

4 svar til Redigeret taske og nye minidækkeservietter

  1. Sigrid siger:

    Meget flot detalje med skulderrem og lynlås. Det må have været noget besværligt at lave, især lynlåsen, når den ikke var beregnet til opgaven fra start. Stor ros!

  2. Lone Jakobsen siger:

    Hej søde Helle

    Hvor er bestillings formularen henne til sådan en taske???🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂
    Og hvad koster den i Arbejdsløn hvis jeg sender dig stof i rigelige mængder

    Knuuuuuuuuuuz
    Lone

  3. Helle siger:

    Ja nu er det jo sådan at jeg kender en sød dame i Hobro der har fødselsdag i Juni…og der kunne hun jo få sådan en taske i gave – hvis hun selv leverer stoffer, syr jeg den gerne🙂

  4. Lone Jakobsen siger:

    Altså Helle Muz . Du skjønne quinde. Nu må jeg ta’ dig på ordet og straks gå på lageret og finde stof til dig
    hvis du lige “pipper” hvor meget du skal bruge sådan cirkus..
    kunne det jo være jeg fandt noget som kunne bruges….
    Godnat fra min pind. 🙂🙂

    Og det haster ikke mere end det javer…som man siger.

    Kram til dig

Skriv et svar

