Shop amok hos Stjernestoffer

åhh hvilken udsøgt fornøjelse at få lov til at knalde en masse penge af hos Stjernestoffer i København.

I disse dage befinder undertegnede jo sig på sin fars matrikel i Herlev, da hun skal male sin faders lejlighed, eller i hvertfald dele af den.

For dette arbejde har fader tildelt hende en passende sum penge til indkøb af patchwork og de skulle så straks fortæres i dag.

Stjernestoffer er en skøn patchworkbutik som ejes af Hejdi Bremme på 5. år.
Og det var i nyligt indflyttede større lokaler jeg kunne træde ind i.

Jeg har aldrig haft svært ved at falde for de stoffer som Hejdi købte hjem og det fik jeg heller ikke i dag.

Startede med at anbringe min taske og frakke i et diskret hjørne i butikken så jeg kunne gå rundt og ose i den dejlige butik. Der sad en dame ved sybordet og syede på søde dækkeservietter mens Hejdi havde travlt med at gøre klar til de skulle til Kreativ Messe i Roskilde her i den kommende weekend.

Der er yderst venlig og dygtig betjening hos Stjernestoffer og der er tid til en snak, hvilket jeg sætter yderst pris på. Udvalget er rigtigt stort og de har fået indrettet kursuslokaler i kælderen. Den var jeg dog ikke nede og se.

Jeg fik handlet pænt ind, må jeg sige….og er meget tilfreds med mit køb…
Gik ret meget efter kaffe stoffer som primær valg, da jeg gerne vil sy en masse små dækkeservietter med de søde kaffemotiver..og Stjernestoffer har et supert stort udvalg af matchende kaffe/bønne stoffer.

Og så blev der også til mine ynglings brune, grønne, turkise, blå nuancer stoffer – til nogle lækre tasker. Og nogle hidsige prikker der skal bruges sammen med nogle Kaffe Fassett stoffer der er indkøbt for længe siden.

Og så ellers bare nogle der ikke passer indbyrdes men med andre stoffer jeg har derhjemme.

Og..og..og ..ja jeg kan blive ved….købte jeg noget lækkert quiltetråd der også kan bruges tl stitchery, siger Hejdi…. og den anden ekspedient sagde også, at sætter man to aurifil tråde sammen og syr med det, giver det en fantastisk flot effekt…det må jeg jo bare prøve, ikk?
Til slut skulle der en wedgeruler med – en fin bred lang een, til juletræstæpper og meget andet….den var dyr..uha…en himmelpris for sådan linealer…199 kr…tak skal du have..men eje den skulle jeg…

I må selv gætte jer til summen af dagens dejlige indkøb…det røber jeg ikke!!!

Mange knus fra Helle der ønsker alle en god weekend og
som holder pause fredag for at tage til sin faster Gudmors fødselsdag og overrække hende den flotte vinrøde taske

Klik for stort foto

Today I have visit a quiltshop i Copenhagen; Stjernestoffer – and they have the most cute shop with great fabrics in many ranges and colors.

I´m in this week at my dad to help him get his apartment painted with new white walls  and for that, he gaves me som money to spend in the local quiltshop. And there I was today.

Have buy most fabrics with coffee related items and also my favorite colors, green/blue and brown and also some spicy dots (thery are for my collected Kaffe Fassett fabrics).

Then I have also by some treads and a 10 degrees wedgeruler…:-)

Love to by fabrics and stuff – its so selfhealing and rrefreshing.

Have a great weekend

Hugs, Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

9 svar til Shop amok hos Stjernestoffer

  1. Kirsten Bøttcher siger:

    Næste gang din far skal have malet, vil jeg gerne gøre det🙂
    Knus Kirsten

    • patchworkstuen siger:

      ha ha..ja den er god med dig….;-)
      Det er nu ikke så let tjente penge..og nu er de brugt på forskud og det meste arbejde mangler endnu at blive udført..ak ja…..*s*

  2. Annelise siger:

    Sikke dog en skøn bunke stof! Jeg kan godt forstå, du er glad for dine indkøb.

    Kan du ikke lige forklare brugen af den lineal lidt nærmere? Den ser i hvert fald spændende ud.

    Knus, Annelise

    • patchworkstuen siger:

      Jo det vil jeg med glæde gøre – bare ikke lige nu hvor jeg skal skal se dyner efter en lang dag.
      Men der er udgivet en bog efter denne lineal, Quilts without corners af Cheryl Phillips – du kan måske selv researche lidt på det? Men man kan bl.a lave runde duge og meget andet..der er rigtig mange muligheder.
      Knus, Helle

  3. Sigrid siger:

    Godt nok vil du ikke fortælle os hvad tingene har kostet men jeg kan se at det er et 4 cifret tal!! hehe tillykke og god arbejdsweekend..

  4. Inge siger:

    Så skal du altså ikke til Krestiv Messe, nu du er herovre???
    Flot køb du der har gjort. Så er det igang med penslen, ha’ ha’ ha’😆

  5. Lone Jakobsen siger:

    Hej Helle
    Heldige asen…
    Sikke nogle lækre ting du har købt
    Nu mangle vi bare du zoomer ind på bonnen så vi kan “himle” over aller de penge du har brugt…. Hi hihi…
    Knuzzer og God Weekend til dig

    Ps. Husk nu at få malet osse

  6. Jette Huneck siger:

    Sikke en masse skønne stoffer du har købt – ja man bliver let fristet ;o)
    God arbejdslyst med malingen

  7. Pingback: Nye krusbrikker til kaffebordet « Patchworkstuen

Skriv et svar

