Nye tasker i ynglingsfarven Lilla

English text – please scroll down

Ja, jeg ved godt at jeg skal nå at sy byttetæppet færdigt, og der er skam også tjek på det….men her i forgårs fik jeg altså lige lyst til at sy to tasker af det dejlige balistof med broderier på, som jeg har købt hos Kludemarie.

De matchende lilla stoffer, er også fra KludeMarie og er en blanding af hør og bomuld – og utroligt  lækkert at bruge til tasker. Foret er noget lilla pwstof fra Stof og stil.

Modellen er fra et tysk pw blad, et taskespecial og en model jeg længe gerne har villet sy…og modellen er altså så nem og hurtig at sy.
Den store taske er kun med knaplukning (knappen mangler stadig, for skal have ledt efter den)….tasken kræver en stor flot lilla knap! Jeg har kun tænkt mig at bruge den store taske til cafesytaske..når jeg skal ud og sy hos KludeMarie.

Men den lille taske har lynlås i, så lommetyvene ikke kan komme i den, for den bliver nemlig min nye dagligtaske når jeg skal ud og rende.

Jeg har planer om endnu en taske – af den lille version, også i det skønne balistof med broderier…har nemlig endnu en stofpakke fra KludeMarie i de skønneste blågrønne farver. Og tilhørende hørstof i en matchende turkis.

I morgen skal jeg til symarathon dag hos min veninde, Sigrid. Vi har planlagt sådan en dejlig lang sydag og der tager jeg min byttetæppe quilt med og regner med at kunne starte med at quilte i morgen efter toppen er syet sammen. Rigtig god weekend.

Knus fra Helle

Yes, I know i have to finish my changing quilt from the last post, but I need so much some new bags. And saw these bags in a german quilt magazine from last year and have want to sew them for a long long time.

So..now its should been, and here they are..a big one and a little one…
The big one is without zipper and just with a button to close the bag…I still miss to sew the button in, and also buy one…have no buttons in purple that a big and pretty.

The wonderful fabric for the outside pockets, is a truly amazing bali fabric with coloful embroideries. I buy the fabrics in both purple and turquise at my dealer KludeMarie.

I have big plans about another small bag in the turquise fabric with the matching lin and cotton fabric, also bought at KludeMarie.

Tomorrow, saturday, I have to visit my friend Sigrid – we have planned a marathon sewing day.
So I will pack all my sewingstuff and my machine to my bicycle trailer and go to her house tomorrow…she´s  live about a half mile from my house.

Have a great weekend.

Hugs from Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

5 svar til Nye tasker i ynglingsfarven Lilla

  1. Anonym siger:

    Meget fin taske – stoffet er fantastisk flot også det andet ;o)

  2. Lone Jakobsen siger:

    Hejsa Helle

    Det er da voldsom som du bare spytter det ene efter det andet ud fra værkstedet….. Så travlt skal du ikke have når vi når til den 14 maj….. Så kan jeg sgutte følge med… ;o)

    Håber du har haft en dejlig sydag sammen med Sigrid.
    Næsten en skam at sidde inde når der har været så flot vejr….;)

    Knuzzer fra Lone

  3. Anonym siger:

    Superflotte tasker. Rart at se, at der er andre end mig, der har en svaghed for tasker.
    Hilsen Esther

    • Helle siger:

      Tak for roserne🙂
      Ja, Esther…..jeg er lige så syg med tasker som dig…men har endnu ikke så mange som dig..men det skal nok komme..har købt mange taskemønstre..
      Kvinder skal da have ret til en taske for hver ugedag samt årstidsbestemte ikk sandt? Det kræver jo et velassorteret sortiment..hehe

  4. ivoryspring siger:

    Helle,

    Your bags are beautiful!

    Hope you have a great week!

Skriv et svar

