AnnAKA taske med postkasselommer

Hej igen🙂

Ja, så har Lone været på besøg hos mig fra fredag til lørdag – og vi har syet på en AnnAKA taske hver – men da der var så mange dele der skulle skæres både, i yderstof, foer og vliseline, så nåede vi desværre ikke at få taskerne færdige.

Vi har haft nogle super gode dage og Lone er en frisk og super sød pige, men en utrolig gåpåmod og en “jeg vil” finde ud af – holdning..super dejligt og hun så flittigt på mens jeg lærte hende at bruge skærelinealen og ellers hvordan vi skulle følge mønsteret.

Vi nåede at få forstykket med 3 små postkasselommer færdig samt den ene side af foer med lomme. Så i denne uge laver vi tasken færdig hver for sig, evt. suppleret med fotos eller videokonference, hvis der bliver behov for dette.

Modellen er bare alletiders og Lone har allerede bestilt mere vliseline og vil i gang med flere tasker når hun har fået den første færdig.
Jeg har også planer om en taske mere, da denne jeg laver nu, er een som Steen skal have. Vil jo også have min egen🙂

Men her får I at se hvor flittige vi har været. Vi brugte ca. 3 timer på at gøre alle dele klar til at kunne sy og så gik lørdagen ellers hurtig kan I tro.
Vi hyggede os med god 80´er musik og ellers var stemningen og energien høj i mit syværksted.

Knus fra Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

4 svar til AnnAKA taske med postkasselommer

  1. Annelise siger:

    Det ser godt nok spændende ud. Glæder mig til at se resten!

    Ja, man når ikke altid det, man gerne vil, men hovedsagen er, at I har hygget jer🙂

    Knus, Annelise

  2. Lone Jakobsen siger:

    Hej søde Helle

    Ja vi havde nogle super dage sammen – men har aldrig set nogen bruge linealerne på den måde du gør. Og 1 er helt sikkert! Jeg skal ha’ en stor skæreplade…. det er da ikke til på de små jo med de lange stykker.
    Og det havde jeg aldrig fået skåret selv hvis jeg skulle – Alle de små stykker.
    I øvrigt dejligt musik vi hørte mens vi syede – det er jo fra vores ungdomstid…🙂
    Så det må vi gøre igen en anden gang og finde et projekt, så kan det jo være jeg kan “guide” dig lidt på vej, når jeg får lært noget mere. Men dette mønster har været en rigtig god lære process, fordi det er lavet sådan at man næsten ikke kan lave fejl og der er vist hvordan man skal gøre alle tingene, med små hjælpe tegninger på de ting som er skrevet.. Så nu når man er færdig kan man gøre op og sige at det var sådan alle mønstre skulle laves, så er der ingen ben i af forstå dem.🙂
    Så der blir ihvertfald syet et par stykker mere her hos mig, sådan i andre faver……🙂 Glæder mig..
    Knuz til dig søde Helle og tak for din måde at være på – Man skulle tro at vi havde kendt hinanden i længere tid, end det vi har. Jeg er sikker på at vii nok skal få udvekslet en masse i løbet af fremtiden.
    Nu må jeg hen til skærebordet igen…..🙂
    Knuz og ha’ en smuk Solskins dag på Fyn…

    Hilsen Lone🙂

  3. Helle siger:

    Tak for de smukke ord, Lone.
    Det glæder mig du nød selskabet, det gjorde vi begge i hvertfald. Jeg vil glæde mig til at besøge dig i Hobro til et andet syprojekt senere på året🙂
    Og du er altid velkommen hos os her i Odense.
    Knus fra Helle

  4. Helle siger:

    Tak Annelise….vil kæmpe videre i dag for at få resten af tasken færdig, for nu Lone kommet mig i forkøbet og har allerede sin færdig…imponerende..og hendes taske sparker virkelig r… den er så flot – vi venter bare på hun lægger den på sin blog, så vi alle kan se den.
    Knus, Helle

Skriv et svar

