AnnAKA postkasse taske færdig

Så blev tasken endelig færdig og er sådan set tilfreds med arbejdet men bare ikke med modellen.

Jeg har undladt at bruge remstrammer da jeg syntes den var overflødig pga skulderremmens alt for korte længde. 110 cm fuld bredde er ikke nogen lang skulderrem, men passende som den er når den lægges skråt over kroppen.

Jeg blev ærlig talt lidt skuffet over modellen og syntes den er alt for slasket, også selvom anvisningerne for vliseline H200 som skulle bruges tl at afstive tasken med er brugt…så kunne tasken sagtens bære en tynd viledon i selve taskekroppen, dvs. taske forstykke og bagstykke og lade de små lommer være af vliseline 200 som de er nu…det er ideelt nok.

Og så er den mere smart end den er praktisk med de 3 små postkasselommer, som jeg gerne så med kun 2 og så lidt større, så der kan være noget i lommerne andet end en pakke smøger og en pakke tyggegummi.

Ellers er tasken dejlig rummelig og der er både alm stiklomme i foret og en stor lomme med lynlås.

Og så er der bunden på tasken, som er syet efter en underlig måde at lave bund på…ja, nu skal jeg ikke gøre mig alt for klog på om jeg nu også har gjort det rigtigt, men både mig og manden læser det sådan at det også er sådan jeg har gjort.

Her ses tydeligt, at siderne bøjes mod midten både for og bag og så syes der hen over det i hele bundlinien…..det giver altså den underlige bund set fra retsiden nedenunder her: 

Altid godt at lære nye måder at lave taskebunde på men jeg foretrækker altså så den almindelig med at sy bundsømmen sammen og bagefter tag sidesømmen og brede den ud og derefter tegne en kvadrat i hvert hjørne og sy fra det ene punkt til det andet – se linket her for hvad det er jeg mener.

Men alt i alt er det et godt taskemønster for der gennemgåes en masse smarte teknikker og er man nybegynder vil man her lære at lave tasker på en god måde.

Tasken her er en gave til min dejlige mand…Steen har selv valgt farverne til tasken og han siger han er godt tilfreds med tasken og den skal nok blive brugt godt. Så det er jo dejligt.

Den næste taske jeg skal gøre et forsøg med bliver Mathildes sommerveske.

Knus fra Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

3 svar til AnnAKA postkasse taske færdig

  1. Lone Jakobsen siger:

    Hejsa Helle

    Wow de farver er jo super sammen – Den blir Steen da rigtig glad for. jeg kan ik forstå du syns bunden er mærkelig – Den er i hvertfald nem at sy, men de andre metoder er jo osse nemme og giver faktisk mere plads end den her måde gør. Men vi må videre med vores AnnAKA flip og se hvad mere vi får lavet… ;o)
    Tillykke med du oss blev færdig med den… ;o) Selv om eleven kom først med resultatet af “kampen” med den… ;o))9
    Knuzz Moi

  2. Laila siger:

    Tøffe farger mann din har valgt på veska si. Synest den er kjekk. Bruker slik sjølv. Har desinfeksjonsvæske i den eine lomme, tyggis i ei ilag med namneskilt til quiltetreffa, og slikt tynnt gjenbrukshandlenett i den siste. Har også laga to tilsvarene på bestilling.

  3. patchworkstuen siger:

    Tak for kommentarer til både Lone og Laila.
    Ja Steen tog sin taske i brug i går til fødselsdags fest og den fungerer rigtig godt.
    Knus, Helle

Skriv et svar

