Næsten klar med alle blokkene

Ja det går fremad med min fars quilt og jeg har også fået bestilt en halv meter af det grønne græsstof som jeg håber kommer her inden weekenden.

Jeg har ommøbleret lidt med blokkene for at få det til at harmonere, da jeg har fortrudt at jeg har syet et råhvidt stof på den ene side af det grønne mønstrede stof og det fik en uheldig følgevirkning sammen med de hvide applikationsblokke….så måtte jeg jo lige tænke mig godt om hvordan jeg så lige reddede den her uden at skulle sy en masse nye blokke.

Det giver da en meget bedre harmoni sådan her ikk?
Jeg skal lige afsløre, at der skal quiltes blomster/blade i hvert af de hvide blokke, dem med grøn kant om….freestyle quilt…det skal nok blive flot. Vil quilte det med en flerfarvet tråd i grønlige nuancer…tror det giver en flot virkning.

Og i dag hvor vejret har været så dejligt her i Odense, har jeg siddet ude hele dagen på terrassen med min symaskine og råapplikeret 20 blokke.

Nu mangler jeg blot 14 blokke med grøn græskant omkring – når stoffet kommer. Dejligt, så nu er jeg næsten klar til at sy hele tæppet sammen.

Og så slutter jeg af med at vise den allerførste smukke rose i vores nye rosenhæk i vores forhave. Er den ikke smuk?

Opdateret!

kl. 02.32

Fik lagt mine blokke på gulvtæppet, fordi jeg vidste at der skulle ændres på det oprindelige design, fordi jeg jo byttede om på 2 af blokkene for at skabe harmoni i tæppet.
Det fik jo konsekvenser, for det betød at jeg i stedet måtte ende med en bort hele vejen rundt om tæppet – men det er jo ikke det værste der kan ske…..og så var det endda et positiv, at jegg nu kun mangler at sy 2 blokke med græskant…super…så næsten hele tæppet er klar til at få syet blokke sammen til rækker, som jeg har 11 af.
Og så fik vi pakket rækkerne sirligt sammen og sat nr på – så det er til at hitte ud af når rækkerne skal sys. Og nu har jeg endda også blokke tilovers som kan blive til en dejlige pude til tæppet.

Hver blok måler 15 x 15 cm efter søm

 

Fint og ordentligt skal det være...

Her er rester til en matchende slumrepude

 Knus her fra Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

5 svar til Næsten klar med alle blokkene

  1. Esther siger:

    Det bliver et smukt tæppe og et dejligt minde for din far.
    Hilsen Esther

  2. Anne Marie siger:

    Heia
    Teppet ditt blir veldig flott!!
    Takk for koselig besøk på bloggen min;-))

  3. Du er simpelthen bare så flittig!

    Sikken et arbejde med de applikationer – imponerende🙂

  4. Helle siger:

    hehe takker..nu er de applikationer helt min afdøde stedmors fortjeneste…og dejligt at alt hendes flotte arbejde med at klippe dem så fint ud ikke går spildt.
    At applikere dem på var en hurtig affære, de blev strøget på og så råapplikeret…det tog kun een dag at ordne dem alle *s*

  5. Jette Dansøn siger:

    Det er utrolig flot dit tæppe, sikken et arbejde. Det er helt utroligt, hvad du kan få fra hånden.

Skriv et svar

