Næsten færdig top

Hvor er det dejligt at sidde på terrassen og sy på min fars tæppe.

Vejret er pragtfuldt og temperaturen dejlig behagelig under parasollen.
Steen har taget fotos her til ære for mine læsere🙂

Det er sidste gang I får mig at se med langt hår..på onsdag ryger det væk og jeg får forhåbentlig en smart frisure der går til lidt over skuldrene…Måske noget page? Nogen der har en idé der måske vil klæde mig?

Plejer som regel at have enten super kort hår eller langt…hehe..men vil denne gang gøre en undtagelse og prøve en mellemlang frisure.

Her hygger Mathilde sig i sin egen stol….

Og her ses tæppet med de 11 rækker syet sammen – nu mangler blot at skæres til bort, hjørneblokke og lukkekant….spændende.

Men nu er det frokostpause og jeg trænger til at strække mig…min nakke og skulder værker efter timer ved symaskinen…det er jo vigtigt at røre sine muskler når vi har sådan en hobby der giver meget ensidigt arbejdsbevægelser.
Ja for 14 dage siden fik jeg jo en slem hold i skulderen pga af at sidde for længe at brodere…så pauser er altså vigtige!

Bliver det ikke bare så flot?
Borten bliver hvid og hjørneblokkene i de 4 hjørner bliver den lysegrønne med blomster…og så skal der en lukkekant på i råhvid med små blomster på.

I får den færdige top at se i aften eller i morgen🙂

Her er den færdige top….ikke det bedste foto i al det sollys..men I skal nok få flere billeder af se når tæppet er færdigt🙂

Fortsat god søndag fra

Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

2 svar til Næsten færdig top

  1. Lone Jakobsen siger:

    Hej Sødeste Helle
    Hvor er det nogle dejlige billeder af dig og Matilde og ikke mindste det super smukke tæppe/top
    Der har du godt nok ramt plat med at flytte rundt på dem
    Han blir helt sikkert glad når der er lidt historie bag quilten og noget til at minde om dejlige stunder fra en dejlig person som stod ham nær…
    Knuz fra Lone
    Som har været ude HELE dagen i dag… ;o)
    og syet lidt stitchery (bubska) dukker igen igen…

  2. Sigrid siger:

    Min dygtige pige! Jeg er bare så begestret over din arbejdsomhed. Og at du gider at slæbe det halve af værkstedet med ud!! Sikke et smukt tæppe du arbejder på.

Skriv et svar

