Klar til at blive quiltet

 

Har været forbi min veninde, Sigrid, i dag og få lagt forsiden sammen med mellemvat og bagsidestof….så nu er tæppet klar til at blive quiltet og regner med at starte med den første halvdel i aften og den sidste del i morgen.

Tak for hjælpen med tæppet, Sigrid🙂

Bliver skønt at få tæppet quiltet. Det bliver blandet freestyle i patchworkblokkene og eller freestyle motiver i de hvide blokke med grøn ramme…selve applikationsblokkene går frie.

Puh ha hvor er det varmt i dag….her følger lige et billed af vores plejebarn, Louis, mens han skuer over haven:

Knus fra Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

6 svar til Klar til at blive quiltet

  1. Kirsten Bøttcher siger:

    Hej Helle.
    Flot tæppe, det bliver din far glad for.

    Har I limet lagene sammen ? eller hvad har I gjort?
    Jeg skal snart tage mig sammen med mit, så jeg er spændt på dit svar.
    Jeg overvejer limning🙂 men kan jeg😦

    Knus Kirsten

  2. sigrid siger:

    Til de andre ivrige blog-læsere vil jeg bare hilse og sige at i virkeligheden er tæppet endnu smukkere end på billedet! Fantastikt farvevalg og flot arbejde. Tillykke Helle! Knus Sigrid.

  3. Helle siger:

    Hej Kirsten
    Ja vi limer alle lagene sammen.
    Starter med at lægge bagsidestoffet på med vrangen opad…hæfter det fast med malertape i hjørnerne og så lægger pladevattet ovenpå.
    Nu løftes den første halvdel af vattet og der sprayes på stoffet…spray ikke for meget og heller ikke for lidt. nu trykkes vattet forsigtigt på plads til understoffet og den sidste halvdel løftes og der gøres ligeså.
    Tilsidst lægges nu topstykket på og der løfter man igen første haldel og sprayer lim på vattet og trykker det forsigtigt fast. Og tilsidst igen den anden halvdel.
    Husk at vær meget omhyggelig med at fordele stoffet så der ikke opstår rynker og folder nogensteder.
    Du kan sagtens gøre det selv, men det hjælper meget at have een til at gøre det…som jeg har med min trofaste hjælper og ridder, Sigrid ;-)))
    Knus til jer fra Helle

    • Inge siger:

      Ja sådan gør vi også, altså er 2 om det, det er jo meget nemmere. Ved din far at han skal gave sådan et flot tæppe? Han kan da kun blive glad.😉

  4. Helle siger:

    Tak skal I have for jeres roser…

    Min far ved jeg syer noget til ham men ikke hvad det er. Så han bliver nok rigtig glad, ingen tvivl om det🙂

    Nu er jeg i gang med at quilte det og glæder mig sådan det at se det færdigt *s*

  5. ivoryspring siger:

    Helle,

    Sorry for the delay in visiting you back. I love the greens in that quilt. I am having a giveaway on my blog – check it out!🙂

Skriv et svar

