Indkøbstur til Tyskland – 1. del

I torsdags var jeg og 4 andre stofafhængige (Kirsten, Mette, Hanne og Esther) på shoppetur til Flensborg, hvor vi i selve byen besøgte 2 butikker og dernæst 1 i Ellund og 1 i Harrislee, tæt på grænsen. Vi sluttede turen af med et besøg hos Gittea i Rødekro.

Her er min beskrivelse om de forskellige butikker og hvad jeg i hver butik har erhvervet mig. Købte nu ikke det helt store, da jeg snart skal på bilferie i Tyskland og er ved at spare sammen. Men lidt godt fik jeg da med hjem.

Første besøg i Flensborg er – Der Stoff – som ligger på Angelburger Sttr. 55 – og deres web finder du her 

Der Stoff er lidt ligesom Stof 2000, blot med den forskel at Der Stoff har en pæn stor patchwork afd. Der er et stort og flot udvalg af både nye og tilbudsstoffer – samt en del bøger og blade i patchwork.

De har et dejligt stort tilbehørsafsnit, som er uundværligt samt rigtige billige bomuldsstoffer, som også er velegnet til patchwork.

Dejlig og venlig betjening og butikken tager både kontanter (Euro) og Kort.

Her er mit køb i Der Stoff:

På billedet ses et patchworkblad – som har mønster til den flotte stjerneblomst de havde hængende på væggen i patchwork afd.

Samt købte jeg og Kirsten sølvringe, både store og små, som bruges til tasker. Ellers fik jeg 1 meter af det brune, og 1/2 meter af de 2 andre stoffer.

Jeg glemte desværre helt at tage flere billeder af Der Stoff. Beklager.

2. del af turen kommer i morgen, hvor vi besøger Fadenwerk i Flensborg.

Knus fra Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

3 svar til Indkøbstur til Tyskland – 1. del

  1. Annelise siger:

    Tusind tak for din beskrivelse og alle de herlige fotos i FB! Det er jo NÆSTEN som at have været der selv – og jeg glæder mig til at læse resten!
    Det glæder mig, at I har haft så god en tur. Du kan tro, jeg sendte jer mange venlige tanker hele dagen🙂
    Knus, Annelise

  2. Helle siger:

    Tak skal du have Annelise. Jeg tænkte nu også på dig, som så gerne ville med, men ikke kunne den dag.
    Vi kan altid lave en anden tur og tage Lone med…jeg er altid frisk på en tur mere🙂 Og kan muligvis også have min veninde Sigrid med. Men det må blive efter træffet..er så fattig for tiden…sparer jo op..hehe

  3. sigrid siger:

    Sikke en kattepine at skulle vente på fortsættelsen!! Meget spændende og gribende måde du fortæller på. God weekend, ses i næste uge. Sigrid.

Skriv et svar

