Indkøbstur til Tyskland – 2. del

Så tager vi en tur ned af Flensburgs hovedstrøg og går op af en lille idyllisk smøge, hvor butik Fadenwerk gemmer sig allerbagest. Nærmere betegnet:
Holm 76 og de har åbent hverdage fra 10 til 18 samt lørdag fra 10-14

Jeg blev noget overrasket da jeg trådte ind, da jeg troede butikken var i stil med Der Stoff…..men nej…her var en vaskeægte patchworkbutik, med kæmpestort stofudvalg.

Når man kommer ind i denne dejlige butik, så ser man først en lang reol fyldt med de skønneste TILDA stoffer og tilbehør. Samt en lille reol med det sødeste brugskunst til boligen, såsom skøn porcelæn.

Når man drejer til højre efter TILDA reolen, så kommer man ind i et pænt stort rum med reoler hele vejen rundt og fyldt med skønne mønstrede stoffer. Her er et meget stort udvalg af både Japanske stoffer, bali batik og Kaffe Fassett samt en masse andre smukke stoffer, både de barnlige og og dem man kan spise – næsten *s*

Her finder du også Fat Quarters, pakker der matcher hinanden og en væg med tilbehør til Patchwork. Og så er der også et stort udvalg af mellemfoer, vlieseline osv.

Vi brugte alle ret meget tid i dette rum og nærmst scannede reol for reol.

Så er det op på 1. salen af en snoet trappe, hvor der er masser af patchwork at se på vejen op. Deriblandt en sød høne der byder velkommen på vejen.

På 1. salen er der lige så mange stoffer som nedenunder….hold da op hvor kan de proppe meget ind i denne lille hyggelige butik. Stofferne heroppe, er hovedsageligt basisstoffer, selvom vi fandt enkelte mønstrede.
Her er også syborde med symaskiner, så tror de både sælger maskinerne og også afholder kurser heroppe.

De har et mega bogudvalg, her er bøger både på Tysk og Engelsk – priserne hertil studerede jeg nu ikke – men mon ikke de er ligesom i vores butikker, ligesom deres stofpriser er på?
I bogreolen finder man også forskellige skæreliniealer.
Bemærk at de øverst oppe, op over alle reolerne også her bugner af stofruller. De havde virkelig mange stoffer.

Der er også en stor afd. for knapper, søde bånd og andet tilbehør, samt lækker uldfilt, sytråd

De sælger også snitmønstrer og en lile afd. stoffer til beklædning.

Her ses Esther, ved at betale for sine varer og den søde bestyrer af butikken ses bagved i den brune kjole. Hun kunne lidt engelsk til husbehov, så det gik fint med at kommunikere med hinanden.
Bagved ses også den brugskunst hun sælger i butikken.

Man kan betale med både kort og kontanter i denne butik.

Og så fik jeg lige øje på denne meget smukke sommerfugl, syet i Stained Glass Teknikken….den kunne jeg godt nok godt tænke mig at sy. Jeg har sendt en email til butikken med en forespørgsel efter et mønster, som jeg håber at få svar på engang i næste uge.

Og her ses så mit beskedne køb i denne butik…jeg købte jo næste for spærregrænsen i den første butik, så derfor blev det her kun til 2 dejlige garnnøgler med strømpegarn i skønne farver, som er til min mor, som er fast ansat strømpestrikker til mig og min mand :-)))))

Jeg faldt i svime over deres japanske stoffer, men min pengepung sagde nej…desværre…men jeg skal helt sikkert herned igen når jeg skal lave noget japansk – engang i fremtiden.

Denne butik er absolut værd at besøge – også selvom priserne er som her i Danmark, ja så er udvalget altså helt vildt lækkert.

Vil du læse mere om Fadenwerk, så er deres web her

Vi ses igen i morgen, når vi tager en tur til Agnes Quiltshop i Ellund.

Knus fra Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

9 svar til Indkøbstur til Tyskland – 2. del

  1. Esther siger:

    Hold da op, hvor har du fået taget mange billeder. Ja, den butik vil jeg også gerne besøge igen, selvom priserne nærmest er danske.
    Hilsen Esther

  2. Jane Olsen siger:

    Hej Helle! Det er simpelthen supert, at du laver sådan en fin beskrivelse af butikkerne. Vi andre får rigtig lyst til at tage afsted ;o)))
    Masser af sommerhilsner
    Jane

  3. patchworkstuen siger:

    Tak skal I have….ja denne butik var altså skøn og ved også at Lone fra http://lones-univers.blogspot.com/ stærkt overvejer at tage derned og plyndre butikken for TILDA stoffer *ggg*
    Tyskerne er så absolutte store fan af TILDA.
    Knus fra Helle

  4. Pia B. Petersen siger:

    Hej Helle
    Tusind tak for de fine beskrivelser du har lavet af butikkerne, som i besøgte. Det er bare dejligt, at du har energi og lyst til at lave sådan en fin side, det er jo meget lettere for os andre at vælge butikker, efter at du har beskrevet dem så udførligt. Jeg bor i Bredebro, i det sønderjyske nær grænsen. Det er da ganske vist, at jeg skal ned og besøge Fadenwerk. Det er da helt vildt et udvalg de har, jeg tror ikke jeg vil tage kort med derned, men i stedet x antal euro, jeg er sgu nok ikke så stærk som du, når nu der er så mange spændende varer. Jeg skal til Silkeborg og dømme i springning for heste i denne uge fra torsdag til søndag, men jeg har en del fritimer, så hvis der er nogen,som ved om der ligger en patchwork eller stofbutik, som er værd at besøge, så ville det bare være dejligt om I lige gad give mig et praj.

    Mange sommerhilsner fra Pia

  5. Helle siger:

    Hej Pia
    Tak for dine bloghilsen🙂
    Ja det er nok ganske klogt at tage et x antal euro med og lade kortet blive hjemme. For de har så mange lækre stoffer i Fadenwerk.
    Hmmm. lad mig se..i Silkeborg…ved at ikke langt derfra i Vejerslev ligger jo Hos Hannes http://hanneshjemmeside.dk/ ..den kender du jo nok.
    Ellers er der i Kjellerup – mellem 15 og 20 km fra Silkeborg, Idé og Hobby http://www.kjellerup-handel.dk/medlemmer/kat-hobbyfritid/ideoghobby/ideoghobby.html
    Så er der lidt at gå efter mens du har lidt fri fra hestene😉
    Rigtig god fornøjelse i Silkeborg og Flensburg.
    Knus fra Helle

  6. Birthe Hansen siger:

    Man kan jo ikke komme videre end til forsiden på Fadenwerk.

    • patchworkstuen siger:

      Det er heller ikke meningen…det er ingen webbutik, men en side der viser hvem de er, som firma.
      Knus, Helle

  7. Jette Stubbe siger:

    Had er adr. Til butikken I Flensburg

Skriv et svar

