Indkøbstur til Tyskland – 4. del

Så er vi ved den sidste butik i Tyskland, og denne gang i Harrislee, hvor N.O.R.D.L.I.C.H.T ligger. Butikken drives af et par men da vi var der var den kvindelig halvdel på arbejde, hvorfor det så var manden der passede butikken. Og det gjorde han faktisk super godt. Han og konen snakker fint dansk begge to og har en dejlig butik med et pænt udvalg af stoffer og mindre stofstykker pænt ordnet i små bokse.

Nordlicht ligger på Achter de Möhl 3 og har åbent daglig fra 14-18 (her er det kun manden der ekspederer samt Torsdag til kl 20 hvor man kan træffe konen i de sene timer.

Nordlicht ligger også i privaten men har mere butiks facade, da hele venstre del af huset er forbeholdt butikken. Der er god plads derinde og udvalget er rigtigt godt. Her i butikken kan du betale både med kontanter i danske, euro og med kort.

Nordlicht kommer også med til træffet i Skærbæk d. 28 og 29 august – så dem må du endelig gå over og hilse på🙂

Her ses vi alle stofafhængige og fra venstre mod højre ses:
Esther – Hanne – Helle – Mette – Kirsten

Denne flotte taske hang i butikken og jeg syntes blokken var sød og lavet på en sjov måde ved at man har skåret den færdige blok over på skrå og dermed byttet med en anden skåret blok og syet sammen igen..smart.
Stofferne havde hun ikke mere – ville nu gerne have haft noget af det flotte sommerfuglestof.

Jeg havde også her købt beskedent ind men dog fundet noget rigtigt godt…en billig restepakke med noget flot stof i gult og sort samt 1 halv meter af noget sødt sytrådsmotiv stof i rosa farver.

Der er faktisk meget stof i den pakke som jeg kun gav 2 euro for…det sorte stof med gule og røde blomster i , der er der næsten en FQ og ellers er der mindre stykker stof af de andre sorte og gule stoffer samt et pænt stort stykke af helt ensfarvet sort.

Jeg har besluttet at stoffet senere skal indgå i en udfordring og hvor jeg kun bruger præcis de stoffer jeg har her + mellemvat og laver en smart taske.

Men nu skal jeg lige have min Come over to my house færdig til træffet – så må vi se om der ikke bliver til en træftaske også *s*

Her står Esther, Mette og Hanne og venter på Kirsten lige skal have betalt for sine varer også og så vender turen hjem til Danmark igen.

Men vi runder lige turen af i morgen med et besøg hos Gittea i Rødekro, som er vores alle sammens formand i Dansk Patchworkforening.
Gitte stiller ikke op igen hvorfor vi skal vælge ny formand til træffet i august.

Hun har her sin egen patchworkbutik…..men mere om det i morgen.

Knus fra Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

Et svar til Indkøbstur til Tyskland – 4. del

  1. Lone Morsing siger:

    Hej Helle
    tak fordi du vil dele turen med os alle, Nu er jeg lidt bedre forberedt til når jeg skal på ferie i slesvig og selvfølgelig skal se på butikker
    Hilsen Lone

Skriv et svar

