Indkøbstur til Tysklandstur – 5.del

Da vi kom over grænsen tænkte vi at vi da godt kunne nå en enkelt tur mere og faktisk havde ingen af os jo fået hverken kaffe eller te hele dagen…så det blev vi enige om at vi trængte til.

Så Kirsten ringede til Gitte i Rødekro og spurgte om hun gav kaffe?

Jamen det gjorde hun da og vi aftalte så at ses lidt senere.

Gitte har en relativ nystartet butik i sin spisestue, 5. maj åbnede hun og til september, håber hun at håndværkerne er færdige med tilbygingen, der giver hende 80 ekstra km til at åbne butikken i.

Gitte tog i mod os i sit dejlige hus og lavede straks kaffe og te og vi satte os alle i havestuen og snakkede hyggeligt sammen. Og bagefter stod den på indkøb mellem hendes pæne stofudvalg og alle fik købt noget på dagens sidste tur. Også mig!

Gitte havde indkøbt noget vildt billigt stof med søde motiver af Mary Engelbreit, som hun selv brugte som dug på 2 af sine borde i havestuen. Kun 40 kr pr meter skulle hun have for det søde stof, som jeg ikke lige ved hvad skal bruges til. Men det skal nok komme.

Ja her ses mine indkøb – faktisk fik jeg her overtrukket min maxmimumgrænse på 500 kr med hele 200…fy Helle – men disse ting skulle altså med mig hjem.

Det helt nye My Quilt, et anderledes norsk quilteblad der netop har set dagens lys for første gang og som er er superlækkert blad. Skal helt sikkert også eje nr 2 og nr. 3 osv…det er ikke helt billigt; 149 kr – men det udkommer kun 4 x om året…så det er da ikke noget der sender mig på fattiggården.

Og så havde hun de skønneste lynlåse med farveskift i regnbuefarver og sådan een måtte jeg også have til en taske. Og så 1 meter af det søde stof.

Vil du også se hvad Gittea tilbyder så kig ind på hendes hjemmeside.

Gitte er absolut et besøg værd, både for hendes gæstfrihed, venlighed og dejlige butik.

Tak fordi du fulgte med i indkøbstur føljetonen🙂

Knus, Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

3 svar til Indkøbstur til Tysklandstur – 5.del

  1. Elizabeth siger:

    Tak for din fine føljeton, det var næææsten som at være der selv.
    Jeg har købt et årsabonnement på My Quilt, det blev 472,- danske kroner, det er ikke helt billigt, men jeg syntes at man får en del for pengene.

  2. Lone Jakobsen siger:

    Hej Helle

    Tak for den fine fortælling – så kan man jo overveje en tur selv derned måske engang. Der er jo helt sikkert nok at køre efter dernede osse
    Men alligevel hvis Gitte har fået 8o KM bygget til, så må bestemt have DK største PW butik…. ;o))))) Hi Hi Hi.. var det lige en lille bitte (tyrkfeler).
    Knuz fra Lone
    Som har set ret mange flotte skibe igår og i dag

  3. Helle siger:

    Ja, Lone, Gitte får sørme god plads, men der skal også være plads til at holde kurser der. Men jeg skal da se hendes butik engang når jeg får kørelejlighed til Rødekro igen.
    Hvor er du heldig at have set Tall Ship Race..til næste år vil vi være med…stensikkert! Altså som tilskuere… hæhæ

Skriv et svar

