Yin Yang taske – prøvemodel

Min veninde ønsker sig sådan en yin yang taske og hun har indkøbt 2 brune stoffer til formålet – 1 mørkebrun og 1 mellembrun…..men før jeg vil sy den til hende, skulle tasken lige prøvesyes i nogle fejlstoffer, som jeg fik af min mor i kalendergave sidste jul.

Den rigtige forside

Det er vigtigt for mig at prøvesy en taske først når jeg ikke kender modellen – og det sparer mig for at skulle pille op i det originale stof, og i stedet for kan ofre nogle klude der ikke havde nogen spændende fremtid. 

Den forkerte forside
 

Selvfølgelig kom jeg til at sy den ene side forkert sammen. De 2 yin yang skal jo flette ud og ind af hinanden og det gjorde den altså ikke på den grønne og den hvide side…tænk..jeg opdagede det først da tasken var færdig!!!

Her er 2 inderlommer

Denne model er designet af Scrap-Bags og er utrolig let at sy….bare man lige er forberedt på at der skal bruges TYNDT volumenvlies til mellemfoer, der der til sidst skal syes gennem 4 vatterede lag. Det kræver sin nål…

Min model er syet i boumuldsmellemvat – alt for tykt, fandt jeg hurtigt ud af…knækkede en jeansnål halvvejs igennem og måtte sætte en stærkere jeansnål i maskinen… Og tilmed er stoffet også et pænt kraftigt stof.

Min maskine stod af da jeg skulle sy alle 4 lag sammen, taske sider og bund sammen – og dette måtte gøres i hånden. Men det syntes jeg faktisk blev pænt, så det gør jeg nok også med taske nr. 2.

Og så tror jeg også jeg vil lave bunden lidt smallere…den her er lige bred nok (14 cm) tror 8-10 cm i bredden vil være mere end rigeligt!

Alt i alt et anbefalesværdigt og smart mønster…syvejledningen er super nem at forstå og det er en taske begyndere let kan kaste sig over.

Jeg mangler at isætte en magnetlås, der holder lidt sammen på tasken, men man kan også sætte bånd på. Dette er ikke en tyverisikret taske, så det vil nok være smart at “prøve at isætte lynlås” i de 2 inderlommer der fremkommer indvendigt i tasken ved de 2 yin yang cirkler.

Knus fra Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

6 svar til Yin Yang taske – prøvemodel

  1. Lone siger:

    Waw – som jeg før hat sagt DU ER BARE SÅ GO Knus Lone

  2. Esther siger:

    Smart det med at sy en prøve, når det er et nyt mønster.
    Det er en smart taske, som Mosters stoffer havde udsolgt, da jeg nåede frem til butikken.
    Jeg glæder mig til at se den rigtige.
    En smuk ramme om din mand.
    Hilsen Esther

  3. Helle siger:

    Tak skal I have begge 2🙂
    Ja, jeg skal helt sikkert have een selv i nogle super flotte stoffer…så absolut..men ville nu gerne have min taske op på skulderen…er så dårlig til at gå med tasken i hånden *ggg*
    Det er vel bare et spørgsmål om at forlænge hanken så yin yang bliver lidt lang i ansigtet, ikk?

    Knus, Helle

  4. sigrid siger:

    Du skal nok få produceret en fin taske til dig selv også, med alle de fantastiske ideer du har!! Held og lykke med den næste.
    Myz Sigrid.

  5. Inge siger:

    Den ligner da ikke en prøve, jeg syntes da den ser godt ud.

  6. Anonym siger:

    Hej Helle

    Sikken en flot taske du har fået lavet. Hvor er du god til at udførre disse opgaver. Du må have en fortsat god dag Helle.

    Kram Marianne

Skriv et svar

