Brun Yin-Yang taske til veninden

Min veninde har selv købt stof til denne yin-yang taske, som jeg lige har fået færdig til hende.

Tasken er nem, hurtig og sjov at sy – og skal helt sikkert lave nogle stykker mere af denne søde taske.

Jeg har gjort bunden lidt smallere end den orignale opskrift, hvor bunden er 14 cm i bredden. Her er den kun 10 cm og meget mere passende.

Denne gang fik jeg vendt hankene rigtigt så yin-yang vender rigtige på begge sider. Og indvendigt har jeg også gjort nogle ændringer i forhold til prøvemodellen for nogle dage siden.

Jeg har syet trykknap i tasken og et indsnit i siderne på taskebunden (det skrev den originale opskrift også at man skulle) og så har jeg syet lynlås i den ene inderlomme, hvor min veninde kan have sin pung i fred uden at skulle risikere en lommetyv.

Det var en smule besværligt at sy lynlåsen i, og det måtte gøres i hånden. Men det lykkes og ser da præsentabelt ud.

Den anden lomme er almindelig åben

Jeg håber min veninde bliver rigtig glad for tasken, som hun får her på lørdag, hvor vi skal til sommerfest hos dem i København.

Knus, Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

5 svar til Brun Yin-Yang taske til veninden

  1. Lone siger:

    Hej Helle
    Hvor er din taske bare flot.
    Er det nogle som du syr på bestilling?
    Knus Lone

  2. patchworkstuen siger:

    Hej Lone
    Det kan vi da godt finde ud af….du kan jo kontakte mig på privaten i min mail – hellesejten@yahoo.com – så kan vi snakke om stoffer m.m.

    Knus fra Helle

  3. Esther siger:

    Flot taske, det pyntede, at den blev smallere. God ide med lynlåsen, selv om den var besværlig.
    Hilsen Esther

  4. Sigrid siger:

    Tillykke! Den er rigtig fin og god.. Sigrid.

  5. Jette siger:

    Hold da op hvor er den bare flot – rigtig god ide med lynlåslommen, man kan ikke være for forsigtig i disse tider ;o)

Skriv et svar

