Nye hjertepuder

puh ha..jeg nåede det….i dag fik min mand og jeg meget travlt med at gøre en sæk hjertepuder klar til levering på mandag – fordi min anden levering som jeg fik i fredags, svigtede mig – da de 15 puder jeg fik, var af så dårlig kvalitet, at det er synd at kalde dem hjertepuder.

Fredag aften gik med at sprætte de grimme puder op og tømme dem for fyldvat og så ellers gøre klar til at vi lørdag kunne proppe fyldet over i nogle nye flotte pudebetræk, som min gode veninde, Sigrid, har syet til mig.

Humøret var på nulpunktet fredag aften over kvaliteten på puderne som var så dårligt syet, at jeg i den grad følte mig svigtet af dem sydame der havde påtaget sig ansvaret for disse puder og som åbentbart syntes det var okay at aflevere sådan nogle sjuskede puder til mig.

Først antog min mand og jeg at det måtte have været børn der havde syet dem, men der påstås, at det er unge piger. Men sy kan de i hvertfald ikke!

Hjertepuder er jo et meget vigtigt hjælpemiddel til brystkræftoperede, og det er puder der skal kunne tåle daglig brug og meget slid – også gerne i både vaskemaskine og tørretumbler flere gange om ugen. Så nytter det jo ikke at puderne er syet i hånden med kolosale sting og at hverken størrelse eller sømrum på puden ikke er overholdt.

Der blev afleveret en skideballe og der blev også undskyldt mange gange tilbage – men jeg har været nødt til at fyre det syhold som leverandører af hjertepuderne til Odense sygehus. Det er mit gode navn og rygte der står på spil og  jeg vil altså gerne kunne stå inde for at aflevere god kvalitet!

Jeg tog nogle billeder af puderne som jeg kasserede – billeder følger her – hvis du tør at se dem:

Du kan læse mere om hjertepuderne under fanen øverst på min blog.

Knus fra Helle

OPDATERET D. 18 AUGUST

Jeg har fået mine stoffer retur fra mine sydamer, og de gav mig faktisk en stor kasse bomuldsstoffer, som de gerne ville donere til hjælp til at sy hjertepuder for. Det var en meget generøs gestus og de har igen beklaget den uheldige episode, der skete med de mislykkede hjertepuder.

De får lov til at fortsætte, på den betingelse at jeg underviser dem i hvordan puderne skal syes korrekt.

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Hjertepuder. Bogmærk permalinket.

6 svar til Nye hjertepuder

  1. Inge siger:

    Hold da op, du har rigtig haft gang i den, flot recultat til et godt formål. KNUS

  2. Jette siger:

    Sikke noget sjusk – jeg kan da godt forstå at du ikke ville lægge navn til de puder. Hvis man ikke kan gøre det ordentligt så skal man ikke melde sig til sådan et projekt.
    Knus fra Jette

  3. patchworkgruppen siger:

    Godt du nåede det! Hvor er de fine🙂

  4. Annelise siger:

    Jeg så ikke lige, at jeg var logget på, men det er mig, der har sendt det forrige indlæg.
    Knus, Annelise

  5. Helle siger:

    hihi..tak søde..ja dejligt at kunne aflevere puder i morgen til OUH.

  6. ivoryspring siger:

    Hello Helle,

    It’s wonder to hear from you! Thank you heaps for your kind words on my cover quilt!

    These hearts are just DARLING! I love them.

Skriv et svar

