Et skønt træf i Skærbæk

Langt om længe kommer det længe ventede indlæg om træffet i skærbæk.

Advarelse…denne blog er lang og har mange billeder🙂

Og selve medlemsudstillingen må I se via dette link:

http://picasaweb.google.dk/117790969432569412576

I har sikkert været rundt på alle de andre blogs og læse om alle de positive historier om det rigtige gode træf vi har haft. For første gang har man kunne gå gennem de 44 forskellige butikker uden at gå som sild i en tønde, fordi der var så god plads til butikkerne..hele 2 haller. Til gengæld måtte udstillingerne ofre sig og dele plads med resten af fritidscentret og det betød at man skulle ud og gå rigtigt meget for at se alle tæpperne. Men det er jo svært at tilgodese alles behov…. i særhed vores 3 tæpper fra “Come over to my house” ville jeg gerne have ønsket at de 3 tæpper kunne have hængt ved siden af hinanden. De hang i nærheden af hinanden, så godt det kunne lade sig gøre. Men tæpperne blev skam beundret og det var sjovt at se de flotte tæpper på træffet.

Connys tæppe

Esthers tæppe

Mit tæppe

 Jeg ankom til træffet lørdag formiddag sammen med Ellen og Karin fra Odense med toget og det var en hyggelig tur gennem jylland. Da vi ankom til Skærbæk gik vi gennem byens gågade og så de flotte udstillinger i butiksvinduerne. Da så jeg en sød sommerkjole hænge udenfor til kun en hundredkroneseddel, så den måtte jeg have til vores kommende rejse til Sardinien her d. 27 september.

Ny sommerkjole - forfra

Sommerkjole - bagfra

Jeg er nødt til at ændre lidt på kjolens stropper, da jeg har en lang overkrop og gerne vil have spidsen af V udskæringen ved ved kavalergangen…så må finde noget stof der matcher kjolen. Den ser lidt kort ud men går faktisk til knæet..kan jo også bruges som tunnika uden på et par leggings.

Så ankom vi til Paletten, byens patchworkbutik der deler lokale med farvehandlen..lækker butik med stort udvalg.

Karin fra Quiltehuset i Sønderborg var forbi og demonstrere hvordan man syer smarte blokke af kvadrater, det kan f.eks være som udgangspunkt; charms på 12,5 x 12,5 cm – meget gerne batikstoffer suppleret med sort.
Teknikken er nem og enkel:
Der skal bruges 4 små blokke til at danne 1 stor blok.
Der klippes simpelthen korte og lange strimler i sort og de anbringes på hver sin side af kvadraten og syes vilkårligt på…..Det er charmen at de er tilfædige syet, der giver det flotte færdige finish.

Ja, og så havde jeg jo syet en træftaske som jeg blev ganske tilfreds med…den udførte sit job til fulde med at bære alle mine indkøbte varer. Og når tasken blev for tung, så smuttede jeg bare forbi min rygsæk og tømte tasken i den..så var jeg klar igen :-))))

Måske derfor jeg kom til at bruge så mange penge???
Og så mødte jeg bare så mange dejlige quiltere til træffet…flere end jeg håbede på at møde, mange fandt mig og jeg fandt nogle få.

Nu vil jeg se om jeg kan huske alle dem jeg mødte og hilste på her fra blogland og fra patchworkgruppen på 24 timer:

Lone ( hende kendte jeg jo i forvejen *s*)
Inge (mødte jeg i spisekrogen ved hollænderen)
Pia ( Fra pwgruppen på 24 timer Hende fik jeg jeg logi af fra lørdag til søndag :-))
Lisbeth ( fra 24 timers gruppen – hun arbejdede i DFP shoppen)
Liselotte ( hun var også i shoppen – herligt)
Esther (har jeg jo set før men altid hyggeligt at ses igen *s*)
Mette og Hanne (var vi i Tyskland med)
Rosane (som havde en skøn lille gave med til mig)
en sød lille nålepude i filt
Linda ( fra 24 timers gruppen)
Inge (fra 24 timers gruppen)
Kirsten B. (fra 24 timers gruppen – vi kender nu også hinanden fra før)
Anette fandt sørme mig – hurra🙂
og Carina fandt mig også sammen med sin mor
Hanne Schrøder mødte jeg jo også igen..igen…hun er jo allevegne den dejlige livsglade kvinde🙂
Og Gitte vores afgående formand, hilste jeg igen på.
Ja, og så hilste jeg da også på dem der var i de forskellige butikker:
Pia og Maria + Helene fra Helene Juuls stand – skønne skønne piger🙂
Jeg stødte også på Lena og Bodil, fra min sygruppe hos KludeMarie´s sycafé.
Og et dejligt gensyn med min første stofdealer, Bente Ting
Og så havde man jo base hos sin nuværende stofdealer, KludeMarie,
som jeg også hjalp til med at pakke deres stand ned søndag eftermiddag og dermed kom gratis hjem på bagsædet af deres bil🙂
Nu må vi se om jeg huskede alle – ellers må I smide en kommentar🙂

Her får I mit vilde indkøb at se…..skønne, skønne sager jeg ikke kan leve foruden🙂 Årets tema var også her prikker – kan se at Maria fra All Momas Quilt, også gik efter prikker i år…men prikker er nu dejlige i en quilt.

Og så havde jeg drømt om en 60 grader lineal rigtig længe og en lækker delikat kalender fra Helene Juul, skulle der jo også blive plads til.
Quiltefant havde tilbud på en jellyroll og en bog til 500 kr.
Det kunne jeg ikke stå i mod!
Og så gik jeg lidt ligesom amok hos Bente Ting – for hun havde både motivstoffer og prikket stof🙂
Her er et nærbillede af det smukke røde stof med stedmodere og sommerfugle på:
Hos Nordlicht fra Tyskland, købte jeg også nogle uundværlige ting.
Disse 3 stoffer skal indgå i et tæppe som jeg til næste år skal sy til vores venner, som har en stue med guld Buddhaer og en masse østens ting. Der vil sådan et tæppe i guld look passe perfekt til deres indbo.
Her er stoffer fra forskellige blandede butikker..
her er en del 1/2 meter stofstykker.
Og mit indkøb hos KludeMarie.

Og sidst og ikke mindst – den fantastisk flotte kalender fra Helene Juul.

Den koster 200 kr og overskudet af salget går til Kræftens bekæmpelse for Brystkræftopererede. Dem støtter jeg jo i forvejen via Hjertepuder, så det kan sagtens tåle at blive støttet endnu mere..i særdeleshed fordi denne kalender er så super flot. Den kan købes hos Helene Juul
Ja, det var alt for denne gang.
Får ikke produceret noget i øjeblikket…fik overanstrengt mine ben ved de 2 dages walk´athon i Skærbæk, så venter bare på jeg er helt frisk igen.

Knus fra Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Mellem himmel og jord, Patchwork. Bogmærk permalinket.

2 svar til Et skønt træf i Skærbæk

  1. Sigrid siger:

    FEDE indkøb!! Og skønt I skal ud og rejse og få lidt varme i kroppen. Synes bare der allerede er blevet så mørkt og koldt!

  2. Maria siger:

    Dejligt at se, at jeg ikke er den eneste der shoppede igennem i Skærbæk!

Skriv et svar

