Første forsøg med stained glass

Til min veninde der netop er fyldt 40 år, er jeg ved at lave denne lotusblomst, som hun skal have til sin nystartet klinik som reikihealer.

Jeg har brugt en blygrå bias i stedet for den traditionelle sorte, simpelthen fordi jeg syntes den sorte bias var alt for hård til de meget sarte pasteller.

Den blygrå bias er indkøbt hos Cottonpatch, som har et stort lager af bias i mange farver – herhjemme føres de desværre kun i sort.

Jeg havde selvfølgelig ikke nok..tænkte jo ikke lige over at 5 meter bias ikke var nok til denne lotusblomst, men så bruger vi da bare en sort i yderrammen…det rammer jo ligesom billedet ind.

Når alle bias strimler er syet fast til stoffet, så skal quilten monteres med en bagside og monteres rundt langs yderkanten…så quilten skal være rund som færdig ophæng over hendes briks i klinikken🙂

Det var et værre pillearbejde at sætte alle strimlerne fast med strygejern og jeg skal simpelthen have anskaffet mig sådan et ministrygejern til dette formål. For jeg måtte nøjs med mit rejsestrygejern der var lige klodset nok, men det gik da!

Får ikke tid i morgen til at færdiggøre lotusblomsten – der skal jeg hjælpe Ellens Patchwork med en masse opdateringer, nye varer skal på hendes hjemmeside🙂

Mange knus fra Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

11 svar til Første forsøg med stained glass

  1. Lone Morsing siger:

    Hej Helle
    Flot arbejde, Du vil helt sikker finde ud af det er meget letter med mini strygejernet. Jeg er så heldig at min mor sådan et, og det letter arbejdet rigtig meget.
    Mvh Lone

  2. Gitte A. siger:

    Nej, hvor er den fin. Den bliver din veninde helt sikkert glad for.

    mvh
    Gitte

  3. patchworkgruppen siger:

    Hvor er det fint! Godt gået efter første forsøg, men du kan jo det der🙂

  4. Inge siger:

    Wau, det er da godt nok flot Helle!😆

  5. Jette siger:

    Super flot – det er rigtig godt gået håber at din veninde bliver sætter pris på det store arbejde.
    Knus Jette

  6. Helle siger:

    Tak allesammen for jeres søde kommentarer…
    Ja, jeg håber godt nok min veninde bliver rigtig glad for den til sit behandlerrum.
    Er spændt på at få den færdig, men det bliver i weekenden.

    Knus, Helle

  7. Esther siger:

    Godt gået Helle, med et rejsestrygejern, den er flot, en dejlig gave, som din veninde må blive glad for.
    Hilsen Esther

  8. Sigrid siger:

    Jeg vil bare tilslutte mig de andre beundrere!! Fortsat god arbejdslyst, godt gået. Knus og god weekend Sigrid.

  9. marianne siger:

    hej
    kom lige tilfældigt forbi🙂
    En rigtig flot stained glass – det er rigtig flot med den grå farve –
    Du vil helt sikkert blive glad for et ministrygejern – det går som en leg når man har et sådant🙂 Må man spørtge hvor du har fundet mønsteret og om størrelsen ? det er helt vildt flot design🙂
    go weekend marianne

  10. Lone siger:

    Wav siger jeg bare

Skriv et svar

