Nessie tørklæde i blå og rød

Så fik jeg strikket endnu et Nessie tørklæde fra en blå/rød nøgle som jeg havde købt i fadenwerk i Flensburg. Lækkert garn at strikke med og så var hele den totale løbelængde på 425 m UDEN hæfteknuder – dem var der een af i dropsgarnet (som kun har en løbelgd. på 175 m)…og jeg hader virkelig når man ofre penge på et godt garn og så har de ikke spundet garnet i hele dets løbelængde…det kalder jeg virkelig sjusk. Især når man laver vendestrik med 600 masker på pinden…og der ikke er nok til at strikke pinden ud…og så skal skifte tråd midt inde i arbejdet…det er altså skod!

Nu har jeg købt 2 nye delight nøgler fra Drops og hvis der også er knuder i de nøgler, så brokker jeg mig altså til firmaet.

Foto taget med blitz

Foto taget uden blitz

Nå, men jumbonøglen fra Tyskland var virkelig dejlig at strikke med og sjovt at se hvor forskelligt tørklædet bliver afhængigt af kort eller langt farveforløb.

Får ikke syet så vildt meget i øjeblikket, kun lidt småsyning og stitchery – det er mest strik der optager mig ligenu🙂

Hav nu en fortsat god weekend.

Kram fra Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Strik. Bogmærk permalinket.

4 svar til Nessie tørklæde i blå og rød

  1. Lone Morsing siger:

    Hej Helle
    super flot tørklæde. har vi ikke fået oplyst opskriften på enden 24.dk eller her på din hjemme side.(eller måske ved du hvor mønstret kan købes)For det kunne jeg godt tænke mig at eje. Og jeg har en super kolega som gerne vil strikke for mig.
    Jeg har heller ikke fået syet så meget rende lige ind i lidt sygdom i hele sidste uge.Men fredag fik jeg da syet Natalies julekalender sammen. Nu mangler bare lige at få quiltet den og sat skæg på.
    Håber du evt kan hjælpe
    Mvh Lone
    Ps tak for adresserne på stained glass siderne.

  2. sigrid siger:

    Tillykke med halstørklædet, godt du nåede at blive færdig inden afrejse hihi, nej forhåbentlig bliver der ikke brug for det.
    Knus og kram fra os på Brobygårdvej, vi har siddet i haven i dag!

  3. Lone Jakobsen siger:

    Hej Søde Helle
    Dejligt at se at du osse kan kaste dig over andet end PW.
    Det er nu rart at kunne skifte mellem tingene ind i mellem.
    Jeg har lige lavet et par futter færdige – De ligger i vaskemaskinen lige nu, og bliver filtet

    Hvor meget garn og hvilken slags vil du anbefale, hvis man ikke kan tåle uld på halsen?
    Tror du strømpegarn kan bruges? eller almindeligt tyndt bomuld?
    For jeg har også hang til at lave at sjal/tørklæde.
    Knuzz og God tur syd på
    Husk endelig at tage mange billeder dernede, så v i rigtig kan blive misundelige..
    Vi snakkes ved snart igen.
    Lone

    • Helle siger:

      Hej søde🙂
      Jeg brugte jo strømpegarn til begge tørklæder – og der er jo uld i….det er bare delight garnet fra drops jeg syntes kradser noget så skrækkeligt… men man kan jo ae sig frem.
      Du kan sagtens bruge bomuldsgarn…blot skal du bruge min. 400 i løbelængde ca for at have nok til et tørklæde.
      Jeg strikker med rundpind nr. 4 og så bare ret hele vejen.
      Glæder mig til at se dine quiltede futter…sådanne nogen skal jeg også have strikket mig.
      Ja vi glæder os til ferien…de har lovet omkring 25 gr. i skyggen hele ugen..uhhh hvor dejligt🙂
      Sender et postkort *s*
      Knus fra Helle

Skriv et svar

