Færdig Lotusblomst og arbejdsferie hos min far

Den flotte nye væg i min fars spisestue

Ja, så har jeg været 1 uge hos min far – på arbejdsferie – hvor jeg fik malet den sidste halvdel af hans 80 kvm store lejlighed. Det var soveværelse, spisestue, entre og badeværelse der stod for skud i denne sidste runde – og det blev så flot det hele. Så nu fremtræder hele lejligheden pæn og nymalet. Og min far er lykkelig for det.

Det var jo lidt hårdt at lege malermester igen – for er ikke vant til at kravle op og ned af en trappestige hele tiden eller male vægge og loft med en tung teleskopstang med malerulle på….men det gik trods ømme musker i ryg og skulder.

Fik også lavet lotus blomsten færdig til min veninde Marianne – som blev meget glad for den.

Det var et slid at sy den i hånden – og det tog rigtig lang tid…overvejer alligevel en anden gang jeg skal sy stained glass, at sy disse bias strimler fast med zigzag på maskine.

Den er afstivet med kraftig veledon og der er syet alm lærred på bagsiden med en “ophængningskrog” lige til at sætte i et søm på væggen.

Nu venter der mig en rolig uge, hvor jeg bare skal se mine optagede tv serier – strikke lidt på Nessie tørklæde nr 3 og ellers få syet nogle UFO patchworkprojekter færdig.

Hav det dejligt alle sammen.

Knus fra Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Mellem himmel og jord, Patchwork. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

