Nessie tørklæde nr. 3

Ja, jeg ved det godt….er helt pjattet med at strikke disse dejlige tørklæder…de er lette at strikke på rundpind mens jeg ser tv, så det er ikke meget patchwork jeg får syet for tiden.

Tørklæde nr 3 er en gave til Sigrid….og hun fik det i dag og blev meget glad for det…Heldigvis passer det perfekt til hendes armygrønne vinterfrakke🙂
Garnet der er brugt er igen….Drops Delight..et skønt garn at strikke med.

Nu er jeg i gang med nr 4 af noget strømpegarn i multifarver, som jeg havde liggende….:-)

Beklager jeg har ikke nyt at fortælle om mit patchwork…men er i fuld gang med at mindske mine UFOer, da jeg har fået samlet alt for mange og har lovet mig selv ikke at starte på nye projekter før jeg har færdigtgjort en stor del af mine UFoer…..

Og lige så snart jeg har færdigt gjort den første, skal I nok få det at se🙂

knu, Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Strik. Bogmærk permalinket.

7 svar til Nessie tørklæde nr. 3

  1. Annelise siger:

    Det er godt nok nogle søde tørklæder, du har gang i! Sådan et vil enhver da vist blive glad for at få foræret!

  2. Anonym siger:

    De er rigtig smarte de tørklæder

  3. De er søde dine strikkede tørklæder :o)

  4. Helle siger:

    Tak skal I have….🙂
    de er nemme at strikke og mønsteret kan hentes her:
    http://aalerusen.blogspot.com/2010/08/nessie-og-alle-dens-varianter.html

  5. maiken siger:

    Det er så fint!!! Tror du at en nybegynder som mig ville kunne strikke dette dejlige tørklæde?

    • Helle siger:

      Så absolut Majken….det er lutter ret og såkaldt vendestrik på en rundpind….du strikker simpelthen frem og tilbage på pinden og hver gang du vender, så bruger du maske markører (du kan selv lave dem med perler) så du kan se hvornår du skal vende næste gang. Men kun retstrik og du skal kun bruge 2 ngl. garn.

      Kom du bare i gang og jeg hjælper dig gerne hvis du går i stå.

      Rigtig god fornøjelse…

  6. Sigrid siger:

    Igen tusind tak for det fantastiske halstørklæde. Det er meget behageligt at gå med og smukt. Så er det blevet beundret rigtig meget af kollegaer og venner!
    Sikke en gave at få. Man føler sig noget helt speciel.

Skriv et svar

