Julepost og meget andet

Jeg er i fuld sving med UFOerne på værkstedet – og er ved at sy juleløber, julesæt med løber og 6 dækkeservietter – samt en dinner for 2 i gyldne efterårsfarver – og så ligger der nogle rosa/lyseblå dækkeservietter der mangler at quiltes og få syet kanter på.

Og så var det lige jeg syntes vi manglede noget til vores julepost, så den har jeg syet her i eftermiddags🙂

Jeg har foeret lommen med tynd volumenvlies og selve bagstykket er foeret med thermolam – så den er stivet nok af til at kunne holde en masse julepost.

Den måler 28,50 x 39 cm og modellen er efter eget hoved!

Bagsiden har fået en lille blomsterpind, så den er lige til at hænge op med snor.

På mandag skal jeg i KludeMarie og hente mere volumenvlies, for er løbet tør. Og det skal jeg bruge til dinner for 2 og min lilla juleløber.

Tror jeg skal quilte i morgen – der er masser af projekter at gå i gang, med der ligger og venter!

Hav en god lørdag aften og søndag

Knus, Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

8 svar til Julepost og meget andet

  1. sigrid siger:

    Nyd din “maniske periode” dygtige pige. Fedt du når så meget, jeg kan godt forestille mig at kasserne kommer op fra kælderen inden nytår!!!! Myz og god weekend.

    • Helle siger:

      Ha ha..ja det kan man jo aldrig vide, hvor længe det varer, min maniske periode :-)))))
      Men de UFOer skal bare væk..simpelthen…inden det nye år starter🙂

  2. Esther siger:

    Sikke flittig du er Helle, trods dårlig ryg. Nu må samvittigheden snart få vinger på. God bedring med ryggen og god vinde med færdiggørelse af UFOer.
    Hilsen Esther

    • Helle siger:

      Tak skal du have, Esther…
      Nu er ryggen i bedring, men ikke helt helbredt endnu. Og på nogle stærke piller kan jeg godt klare en halv dag i syværkstedet. Men så kræver ryggen også jeg slapper af – og det skal ske på langs. Så kan jeg lidt igen.
      På mandag skal jeg have lavet et træningsprogram for min ryg i motionscentret. Det tror jeg er noget min ryg vil blive glad for🙂

  3. Jette siger:

    Rigtig sødt ophæng til julepost ;o)

  4. Annelise siger:

    Det må være dejligt at få ryddet UFO’erne af vejen – og dit julepostophæng er smaddersødt!
    Ha’ en dejlig søndag :))

  5. Lone siger:

    Hej Helle
    Jeg er helt misundelig, bare det var mig som var i gang med ufoer.
    Mit værelse er desværre ikke i orden endnu.
    Svend har desværre fået ondt i ryggen, men jeg håber da at det er færdig tiljul
    Knus Lone

  6. Birgits Puslerier siger:

    Sikke en masse du får lavet. Skønne farver og mønstre :o)

Skriv et svar

