julesager og gaver

Jeg har syet nogle grydelapper fra et gratismønster som Hanne engang udsendte sammen med en order fra hendes butik….den blev til en gave til mine naboers mor der i går var til spisning hos os sammen med sin mand og datter.

Og så deltager jeg i Hannes Julekalender på hendes blog og jeg skal bruge disse 4 stoffer til projektet:

Og de 3 første blokke har jeg syet og de kommer her:

Og så har jeg været lidt uartig, for at overtrådt min regel om ikke at købe mere stof…indtil jeg så dette fantastiske mønster på verdens flotteste juletræstæppe og straks bestilte bogen på amazon.co.uk og derefter farede til min stofdealer KludeMarie og købte de smukkeste julestoffer jeg nogen sinde har set….for 749,50 kr er her for af stoffer og det er uden kant og bagbeklæd ning og mellemvat.

Mønsteret er fra bogen; French Braid Obsession.

Og jo, jeg SKAL være færdig med juletræstæppet inden d. 24 december for det skal ligge under vores juletræ i år! Alt er heldigvis maskinesyet, så det kan jeg sagtens nå!

Knus og rigtig god weekend her fra

Helle

5 svar til julesager og gaver

  1. Jane Olsen siger:

    Hej Helle!
    Ja, den kender vi vist alle. Vi skal bestemt ingenting have, og alligevel ender vi med at købe os fattige.Der er jo så mange smukke stoffer ;o)))))
    Jeg har lige kigget nærmere på mønsteret (bogen stod også lige på min hylde). Juletræstæppet skal nok blive flot. Jeg glæder mig, til du viser det færdig tæppe her på bloggen.
    Mange patchworkhilsner
    Jane

  2. Birgits Puslerier siger:

    Smukt stof – spændt på at se det færdige resultat.
    Hilsen Birgit

  3. Inge siger:

    Hej Helle, ja det er dog noget meget smukt stof, glæder mig til at se det, måske vi får lidt at se indimellem, når du starter på det.
    Knus Inge😉

  4. Hej Helle
    Ja du er en kreativ pige… og sikke nogle flotte stoffer du har brugt til “HANNES” julepatchwork DHD. Glæder mig til at se den færdig….
    Se 4. del her..http://hannesblog.dk/hannes-julepatchwork-dhd-4-del.html
    God fornøjelse…

  5. Esther siger:

    Den bliver flot, et helt smykke under juletræet.
    Hilsen Esther