Finish mug rugs for my secret friend / Færdige krusbrikker for swap

Both mug rugs are now complete!

Both in pink, my secret friends favorite color and also sew in 2 different techniques, foundation piecing and stitchery. Hopes she like them.

Both mug rugs are in same size, 6 1/2″ x 9 1/2″

Here´s details for both of the mug rugs.

This one are made by foundation piecing, and I use ordinary copypaper. It´s freestyle quilted at my new Pfaff Smarter and choose a pretty fabric with butterflies for the back.

The second mug rug is a Tilda Stitchery, I had made for months ago and think it will fit perfect for a mugrug, because of the pink theme. Add some nice pink fabric at the sides and choose to hand quilt it. I like this very much.

and just a simple pink for the back!

Hugs, Helle

Ja, så fik jeg de 2 krusbrikker færdige, som min hemmelige ven skal have. Det røber jeg først hvem er, når hun har modtaget krusbrikkerne fra mig.

Hvad jeg kan afsløre er at hun godt kan lide pink, så derfor har jeg syet 2 forskellige i hver sin teknik. Een i stamps med freestyle quiltning og een i Tilda stitchery med søde stoffer i siderne, som er håndquiltet. Begge måler 16,5 x 24 cm og er godkendte mål for swappen.

Nu skal jeg blot have pakket dem sødt ind og sendt dem afsted og det skal gøres inden d. 14 februar. Men sender dem allerede i denne uge, da jeg skal på kursus i næste uge. Så er jeg fri for at have det i baghovedet.

Knus fra Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

2 svar til Finish mug rugs for my secret friend / Færdige krusbrikker for swap

  1. Kirsten siger:

    Helt ærligt, er det ikke lidt luksus at sætte “sommerfuglestof” på en BAGSIDE. Hvor kan du nænne det.🙂
    Knus Kirsten
    PS. de er flotte og jeg kan også lide pink🙂

  2. Jane Olsen siger:

    Hej flittige!
    Hvor er de bare fine – og så navnet “mug rugs”, det lyder såååå hyggeligt.
    Fortsat go’ syfornøjelse ;o)

Skriv et svar

