Kursus på Quiltegavlen fra søndag til fredag

Ja, så er der ved at være udkald til at jeg skal på ugekursus på Quiltegavlen, nede i Augustenborg på Als. I morgen eftermiddag drager jeg afsted fuld udstyret til at tilbringe 5 dejlige dage sammen med 9 andre patchwork piger.

Jeg har masser af planer om hvad jeg gerne vil lave og har 2 store projekter som første prioritet – at sy 2 vægtæpper til vores stuevægge.
Det ene skal være en bargello, enten af noget regnbueis farver eller grønlige balipops og det andet en stack´n´whack af Kaffe Fassett stoffer.

Og så har jeg udover stof til disse 2 projekter taget en masse andet stof med, hvis jeg skulle kunne nå at sy mere end 2 topstykker. Der kunne jeg godt tænke mig at lære katedral vinduer. Og så har jeg nogle tæpper jeg skal have syet til venner og familie…

Jeg quilter ikke mine tæpper dernede, det kan jeg sagtens finde ud af hjemme…vil udelukkende koncentrere mig om at lære nogle nye teknikker, nu jeg er på kursus.

Jeg har valgt, at vil føre dagbog over mine dage i Quiltegavlen, så følg med her på bloggen hver morgen, hvor jeg inden sengetid vil lægge dagens begivenheder med fotos her på bloggen. Så kan I da følge med om jeg får syet noget, eller om vi bare bæller hvidvin og snakker derudaf😉

Lige et foto af hvad jeg har hygget mig med i syværkstedet de sidste par dage…dækkeservietterne med dyremotiverne, er de samme som jeg tidligere har syet, det er blot bestilling på 4 nye dækkeservietter. De skal nemlig være færdige inden 1 marts, så nu er topstykkerne da færdige og mangler blot lige pyntetrekanterne og at blive quiltet til bagside med mellemvat. Men det gør jeg når jeg er hjemme igen fra quiltegavlen.

De andre krusbrikker er blot fra rester jeg sådan dykkede ned i og de bliver nok brugt som værtindegaver.

Knus og på gensyn mandag morgen!
Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

4 svar til Kursus på Quiltegavlen fra søndag til fredag

  1. Esther siger:

    Rigtig god tur og hils Helene. Det skal blive spændende og se om det er sytøjet der vinder eller dagbogen. Jeg glæder mig til at se hvad du får lavet.
    Jeg er slet ikke spor misundelig :-((( Hyg jer.
    Hilsen Esther

  2. Jane Olsen siger:

    Rigtig god fornøjelse. Det er et fint sted med en ekstremt suveræn forplejning ;o)))))

  3. Inge kludenyt siger:

    God tur, glæder mig til at følge med på sidelinien.😆

  4. Dan og Mor siger:

    Det er min Datter

Skriv et svar

