En interessant artikel om hørehæmmede

Med fokus på de sidste artikler fra mig, fandt jeg denne super gode norske artikel.

Vil anbefale jer at læse den, fordi den handler om at man som dårligt hørende, kan få fysiske problemer med helbredet, fordi det er både psykisk og fysisk krævende at lytte!

Dejligt endelig at se at der nu omsider bliver gjort opmærksom på et problem, som hørehæmmede har døjet med i årevis!

Og som også giver mig lidt mere selvtillid over med rette at have ret til at have disse følelser og ret til at bukke under for presset til ikke at kunne klare at deltage længere på de hørendes præmisser!

Læs artiklen her (den er på norsk)
http://www.ssn.nfk.no/Filnedlasting.aspx?MId1=301&FilId=9771

Knus, Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Mellem himmel og jord. Bogmærk permalinket.

3 svar til En interessant artikel om hørehæmmede

  1. Jane Olsen siger:

    Hej Helle.
    Tak for linket til en meget belærende artikel. Jeg, som ikke er hørehæmmet, er helt sikkert blevet klogere – har da f.eks. aldrig forestillet mig, at det kunne være fysisk hårdt at have svært ved at høre, men jeg kan jo godt forstå det, når det bliver forklaret.
    Hvor var det synd for dig, at du ikke kunne klare kurset hos Helene, nu hvor du havde glædet dig så meget. Mon det ville hjælpe, hvis du havde haft en go’ ven med at støtte dig til. Du må overveje mulighederne fremover, for det kan simpelthen ikke passe, at du ikke skal kunne få fornøjelse af at være på sådan et kursus.
    Masser af patchworkhilsner
    Jane

    • patchworkstuen siger:

      Tak Jane…ja det havde absolut haft en stor betydning hvis jeg havde haft en god ven med der havde gidet at tolke lidt for mig og sørget for at fortælle mig hvad der blev snakket om…det havde nok fået mig til at føle mig en anelse bedre til mode… Men det kræver en ven der ved hvor og hvordan man skal støtte..ikke altid en let opgave.
      Knus, Helle

  2. Esther siger:

    Tak for artiklen Helle. Jeg blev klogere, men det hjælper ikke dig. Bare jeg så også husker det, når vi snart mødes igen.
    Hilsen Esther

Skriv et svar

