Flere krusbrikker og nye orientalske stoffer

Først lige dagens foto; en kat efter rester🙂

Mathilde havde fundet endnu et nyt sovested, i blandt alle mine stofrester som jeg var ved at sortere til Verónica, som bruger små stofrester til tekstile billeder. Så fik jeg da ryddet op i kassen og Verónica fik en dejlig stor pose med rester og jeg fik mine større rester og strimler sorteret.

og så fik jeg 4 nye krusbrikker færdige, som min mor skulle have i stedet for blomster. Jeg og min mand var nemlig forbi Hamlet på Frederiksberg og besøge hende efter en operation i ryggen for 3 diskusprolaps og da hun kun skulle være indlagt i lige knap 3 dage, ville hun ikke have blomster. Derfor disse søde forårsagtige krusbrikker der kan pynte på hendes sofabord. Hun blev vældig glad for dem.

Min mor er i bedring nu og vel hjemme på Bornholm igen, men skal holde sig i ro i 4 uger og derefter påbegynde genoptræningen, som hun håber kan blive i Spanien på genoptræningscentret; Montebello.

4 andre nye krusbrikker lavede jeg til min fars søde nabo, Anna – som vi holder meget af og er som et medlem af familien. Farverne er nøje afstemt med hendes stue og hun blev meget glad for dem.

Og så var min mand og jeg et smut i Ballerup Centret for at se den nye stof2000 der var kommet der. Min mand faldt for de smukke orientalske stoffer og ville gerne have 25 cm af alle 10 – så det fik han….hvem tror I skal sy af stofferne? Rigtigt gættet! Mig!

Jeg har jo købeforbud pga min enorme stofsamling og mange UFOer, men min mand har jo ikke købeforbud og han ville altså have dem🙂 Får nu ikke tid til at sy af dem foreløbig, så de må blive ae stoffer indtil videre og ligge sammen med de andre stoffer til det en dag bliver deres tur til at blive klippet i🙂

Nu vil jeg smutte op i mit syrum og starte med at få quiltet 4 dækkeservietter der skal være færdige i midten af ugen.

Hav en dejlig søndag🙂

Knus fra Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

7 svar til Flere krusbrikker og nye orientalske stoffer

  1. Lone Morsing siger:

    Sikke nogle flotte gaver du har fået lavet.
    Godt at høre du også har en mand der kan se en kvinde kan mangle stof😉
    Mvh Lone

  2. Kirsten Bøttcher siger:

    Super smukke brikker. Helle hvor store er de. ?
    God søndag til jer begge
    Knus Kirsten

  3. Jørli siger:

    Det er altid rart med nye stoffer,godt manden din ikke havde købe forbud.
    God søndag

  4. Birgits Puslerier siger:

    Hvor er det fine ting du har lavet – og der er godt nok en kat der lever livet i ‘stoffer’
    Hilsen Birgit

  5. Jette siger:

    Rigtig fine ting du har syet – jeg må snart i gang med nogle krusbrikker ;o)

  6. Anette siger:

    Hmmm underligt – MIN mand vil aldrig ha noget stof …… måske skal han på “ferie” hos dig?😉

Skriv et svar

