Flere nye krusbrikker

ak ja, jeg er endnu ikke træt af at lave krusbrikker, de såkaldte mugrugs fra USA.

Jeg har syet 2 små mugrugs til min veninde Lone, som venindegave, med hendes ynglingsmotiv, Cupcakes, på. Hun blev rigtig glad for dem. Stofferne er fra en Moda candybar collektion, lys chokolade og hedder City Weekend by Oliver.

og her ses bagsiderne:

De er maskinsyet og maskinquiltet men applikationerne er håndapplikeret.

Og så deltager jeg i endnu en swap, via en yahoo gruppe som jeg er medlem af, seasonsbom, og her skulle vi sy 1 mugrug til en hemmelig ven..min er fra USA og hendes mugrug ser sådan ud:

Teknikken er log cabin syet på RasterQuick og derefter quiltet med en pyntesøm der syr freestyle….det giver en meget tæt og flot quiltning, og dermed en meget fast og stabil krusbrik, som krus og glas og står solidt på uden at vælte. Her ser du bagsiden og det flotte quiltning:

Og så var jeg så heldig at have det flotte stribede stof som lukkekant.

Krusbrikken til USA sendes afsted i morgen sammen med nogle andre små overraskelser.

Knus fra Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Mellem himmel og jord. Bogmærk permalinket.

5 svar til Flere nye krusbrikker

  1. Sharyn siger:

    Those little cakes are so cute! I thought they were tiny baskets until I enlarged the photos. Thank you for sharing! Sharyn

    • patchworkstuen siger:

      Thank U Sharon…yes, this mug rugs woth copckes was a gift for my dear friend of mine.
      The other in blue and green is for a swap in U.S.A
      Hugs, Helle

  2. Birgit's Puslerier siger:

    Utrolig søde alle du har lavet

  3. Jørli siger:

    rigtig fine mugrugs

Skriv et svar

