Sådan syes lukkekanter på en sekskant

Hexagon flowers

Den flotte forside

Een af mine syveninder, Charlotte, ville gerne have lidt hjælp til hvordan man syer en flot lukkekant på en sekskant. Hun skulle nemlig sy nogle sekskantede krusbrikker til sin mand. Da vi ikke lige kunne finde sådan en beskrivelse nogen steder, så måtte jeg i gang med at lave een.

Heldigvis havde jeg nogle gode rester fra min kaleidoskop og det måtte da blive til en lidt stor krusbrik. Den adopterede min mand ret hurtigt, da den blev færdig!

hexagon flower back

Den ligeså flotte bagside

Min store krusbrik eller snarer bakkeserviet, vil jeg antage den mere er, måler 26 cm fra spids til spids. Den kan vendes da forside og bagside er lige flotte😉

Men kig på min tutorial…det er en PDF fil, lidt rigeligt stor, men venter man længe nok med en langsom forbindelse, kommer den også ind og så kan den gemmes på ens pc eller printes ud🙂 http://www.patchworkstuen.dk/lukkekantsekskant.pdf

Siderne læses i spalter – har desværre glemt at sætte sidetal på….. ;-/

Knus fra Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

5 svar til Sådan syes lukkekanter på en sekskant

  1. Birgit's Puslerier siger:

    Den er sandelig lavet fint – flotte kanter!

  2. Pingback: Lukkekant! | Kludenyt's blog.

  3. Jette siger:

    En rigtig fin vejledning Helle – super duper ;o)

  4. Kirsten Bøttcher siger:

    Hej Helle

    Super flot🙂 nemt at forstå. Tak.
    Knus Kirsten

Skriv et svar

