Indkøb hos KludeMarie

I dag var gemalen og jeg forbi KludeMarie for at se om hun havde noget der kunne friste!

Det må man sige ja til – især min mand havde vældig svært ved at begrænse sig og fandt hele 37 FQ som han gerne vil have jeg syer et tæppe af. Han elsker jo farver og dem alle sammen i et tæppe – så er han glad og tilfreds. Her ser I hans stoffer:

Fordi han købte over 30 FQ giver Tove 50 % rabat – så han slap jo alligevel billigt🙂

Jeg fandt disse stoffer – stjernerne og de 4 blå/hvide var til 10 kr pr FQ og jo et scoop.
Det stribet stof i rød, sort og hvid skal bruges til lukkekant til en sykurv i rød og sort.
Og så er der 2 turkis balistoffer som skal være til en hjertepude (bestillingsarbejde til en kommende brystkræftopereret). Foruden så købte jeg en stor dåse spraylim og noget frysepapir og mellemvat til tæpper (3 meter a´150 bred) – her ser I mit køb:

UPDATE:

Lige et foto til Anette – så hun kan se det smukke Hortensia stof – fik de sidste 4 FQ samt 3 stykker med 25 x 110 cm – så det bliver jo til en flot hortensia quilt🙂

Og så lige et foto af den glade patchworker:

Vi slutter af med et dejligt foto af husets kat der snupper en siesta på terrasse muren:

Og husk nu endelig at kigge ind igen i morgen hvor jeg viser Marias flotte 30 års tæppe – hun fylder jo i morgen og der skal tæppet afleveres🙂 Er så spændt på hvad hun siger til det.

Knus fra Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

12 svar til Indkøb hos KludeMarie

  1. Jette Madsen siger:

    Hej Helle
    Sikke skønne stoffer I har købt.
    Ja det var en super koncert i København.
    Glæder mig til at se dit tæppe i morgen.
    Knus Jette

  2. Hvor finner du en slik mann? Som både er med i stoffbutikk og i tillegg kjøper stoff og vil ha noe sydd av dem?
    Nydelige stoffer har dere i alle fall handlet!

    • patchworkstuen siger:

      Ham fandt jeg i bussen🙂 Ja, han er sjælden blandt mænd men dejligt at han er så glad for farver og også er med til at vælge mønstre. Han ønsker sig sådan et tæppe syet i Drunkards Path – så det skal han da have🙂

  3. Inge kludenyt siger:

    Hold da op, hvoe I har handlet, men vi ser vel resultaterne hen ad vejen, glade farver må man sige, til an glad pige…..😆

  4. Yvonne siger:

    Nøj Helle. Sikke farver – Det bliver en rigtig sommerhave quilt

  5. Anette siger:

    Ihh altså sikke nogen fede stoffer – jeg forstår fuldt ud Steen – jeg kan heller ikke stå for de lækre farver han har valgt ud. Jeg glæder mig til at se det tæppe du engang får fremstillet til ham🙂

    Er det ikke stof med Hortensia du har købt der?? Nu bliver jeg jo helt misundelig😉 Nå det går nok over. Jeg er spændt på at se hvad du alt får ud af dit indkøb.
    Knus
    Anette – Hils gemalen

    • patchworkstuen siger:

      Tak Anette🙂 Jo det er Hortensia – skal nok folde stoffet ud så du kan se det her senere🙂

  6. patchworkstuen siger:

    Tak for alles kommentarer🙂
    Knus, Helle

  7. Jane Olsen siger:

    Sikke en pragtfuld handel! – og så billigt også.
    Har du set at Stenhøjgaard lukker? Hun har 50% på alt i butikken til udgangen af maj, så det er da nok en køretur værd. Et eller andet trist må være sket, siden hun lukker. Hun har jo lige flyttet butikken. Tror nok, vi kører derop onsdag, så kan du jo lige få en rapport ;O). Go’nat hilsen Jane

    • patchworkstuen siger:

      Hej Jane

      Nej, det vidste jeg ikke – du må da hjertens gerne køre forbi Odense på onsdag og samle mig op – vil da gerne med og se hvad hun har :-)))))
      Vi har ikke bil og nok ikke lige med det offentlige når hun bor sådan udenfor byen.
      Ja, det virker som om noget er sket med denne pludselige ophør…trist!
      Knus, Helle

  8. Anette siger:

    Nej hvor er det lækkert Helle – jueg er vildt spændt på at se hvad du får ud af de stykker Hortensia stof🙂
    knus
    Anette

  9. Jette Dansøn siger:

    Hvor er det nogle skønne stoffer du der har fået. Er spændt på at se et færdigt tæppe med alle de skønne farver. God arbejdslyst

Skriv et svar

