UFO klar til store Quiltedag

Så er der 5 tæpper klar til at blive quiltet og mon ikke jeg kan få trænet min quiltefrihåndsteknik med så mange tæpper? Jeg har nemlig hørt at man lettere opnår rutine ved at quilte flere på een gang – så sidder den fast på rygradden.

Der er 2 puttetæpper, 2 block of the month og en block of seasons.

Topstykkerne ser I her: (sidst syet er min CAT BOS – Mathildes tæppe)

Og så er der et puttetæppe til Kildemose Julemærkehjem – Det var en Convergense der blev til et tæppe i glade farver med jungledyr. Der er orange fleece på bagsiden.

Og så er der et andet tæppe i beige og brune farver – med patchwork print som bort og bagside

Og så er der det længe ventende BOM, A tisket a tasket – den har efterhånden ligget længe nu og ventet på at blive quiltet hehe

Og endelig den sidste, også en BOM, nemlig kalenderen med Philip Jacobs stoffer.

Ja, så er det bare at komme i gang så jeg kan få dem færdige inden d. 22 juni hvor de alle skal fremvises til sommercafé.

Men inden da, så skal jeg lige en tur på badeværelset i dag, der er ved at blive renoveret….af mig! Det trængte gevaldigt til nye fine hvide vægge og efter at have holdt en pause i går så jeg kunne hvile min stakkels højre arm og skulder, er jeg nu klar til at give lofter og væg en 2. omgang maling. Se her før og efter billeder:

Badeværelset - FØR

Badeværelse - EFTER 1. omgang

Ja, det var for denne søndag og så håber jeg ellers alle har det godt derude og gør nytte af det “dårlige” vejr ( det er jo godt for jord og blomster) til at få gjort rent, ryddet op, syet og strikket osv. Men det må nu snart godt tage at blive sommer, for jeg savner at sidde ude i min have og slappe af🙂

Knus fra Helle

 

 

 

 

 

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

5 svar til UFO klar til store Quiltedag

  1. elizabeth siger:

    Det er nogle flotte (snart ex)ufoer, det bliver vel dejligt, når de er helt færdige.
    Det er nu fint vejr her i Køge, men jeg er indendørs, og er ved at skære firkanter til et tæppe, nu det forhåbentlig bliver sommer, kan jeg godt få brugt noget af al min “isolering”😉 God fornøjelse med quiltningen, og pas på skulderne😉

  2. Esther siger:

    Flotte Puttetæpper du har lavet. At du nænner at give dine fine BOMs væk , som puttetæpper.
    Knus Esther

    • patchworkstuen siger:

      nej nej nej…det gør de da heller ikke…det er kun det orange og det brune der skal gives som puttetæpper….de 3 BOM beholder jeg.
      Sidste år gav jeg den anden BOM, med byen, væk…som du også lavede….jeg kunne ikke holde ud at se på den da den var færdig…..haha…derfor🙂
      Men de andre kan jeg skam godt lide og de skal på væggen på skift og pryde vores hjem🙂

  3. Jette Dansøn siger:

    Du er godt nok flittig. Sikken en masse dejlige tæpper.
    Kh.
    Jette

  4. Birgit's Puslerier siger:

    Skønne tæpper og rigtig fint nymalet badeværelse :o)

Skriv et svar

