Syboks og hæklet babykjole

Her til aften skulle vi besøge vores venner i Odense City og dertil ville jeg bruge eftermiddagen på at sy en syboks til husets herre, som var den kreative i huset og derfor også den der syede knapper i bluser og bukser og andre fornødenheder. Så er det jo nærliggende med sådan en praktisk syboks med plads til sygrej og så syet i maskuline farver. Stofferne er rester fra det orientalske tæppe.

 

Gaven blev vel modtaget og den er iøvrigt syet efter Marias anvisning og måler ligesådan også 30 x 30 cm fra start – en ganske passende størrelse.

Så fik jeg lige en opgave – at hækle en babykjole til fruens barnebarn der skal døbes d. 28 august. Nu var der noget i den opskrift husets frue absolut ikke forstod og jeg indvilgede i at kaste mig over projektet og se om det var noget jeg forstod! Og nu jeg var i gang måtte jeg da gerne hækle den færdig! Ja, hvad gør man dog ikke for sine venner?

Nu er det faktisk mega længe siden jeg har haft en hæklenål i hånden og tog udfordringen op – faktisk hyggeligt at sidde med – og sundt med lidt afveksling fra sytøjet.

Kjolen hækles omvendt i farverne, dvs. den mørke pink er bundfarve og den lyserosa er striberne. Den skal nok blive sød – hvis det ellers lykkes mig at finde ud af at hækle selve kjoledelen, når jeg kommer dertil.

Knus herfra,
Helle 

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Hækling, Patchwork. Bogmærk permalinket.

3 svar til Syboks og hæklet babykjole

  1. Anonym siger:

    Hvor er den skøn den syboks du fik lavet – den blev han vel super glad for.
    Hvor er den sød kjolen – den skal du nok få lavet færdigt (smil)
    ha en dejlig dag
    Kh hanne

  2. Sigrid siger:

    Guuuud i himlen, hvor er du modig! Men den skal nok blive fin. Skøn syboks du fik lavet, det er du da ikke længe om. Jeg kikker dagkig her ind på siden for nat beundre din nye taske, sikke en dejlig størrelse og yndige stoffer. Altid sjovt når der er en historie bag (bryllupsrejsen). Knus din Sigrid som arbejder på livet løs på “den tyske taske” nr 2.

  3. Solvejg siger:

    Aften Helle
    Har lige set på alle dine dejlige ting, jeg hækler meget baby tøj, den ser fin ud din babykjole,den skal du nok blive færdig med.

    Knus Solvejg

Skriv et svar

