Færdigt kalendertæppe

Jeg har brugt 2 dage på at quilte på dette tæppe og var noget af et eksperiment..dejligt at øve sig i at quilte på forskellige måder og efterhånden få mere rutine… Jeg syntes der er langt endnu før jeg kan prale med at lave super flot quiltning, selvom jeg syntes jeg har helt styr på at lave kruseduller. Konturquiltning er straks sværer, der kan jeg godt se at man skal give sig mere tid end jeg lige havde gjort – men da borten var det sidste på programmet og jeg var træt og ville have det overstået, ja, så skyndte jeg mig lidt.

Og en god fingerregel er ALDRIG at skynde sig med at få det overstået….giv dig tid og kræs for detaljerne…..lover at gøre det næste gang – jeg skyndte mig kun fordi jeg var under tidspres og at tæppet absolut skulle være færdigt til at blive frem til den allersidste KludeMarie café i aften. KludeMarie lukker jo og det gør cafeen måske også. Vi håber alle vi kan blive ved med at ses. Men vi må se hvad det udvikler sig til.

Her ses det flotte tæppe som endnu mangler at få lukkekanten syet helt fast – den er nemlig kun riet på, fordi jeg ville have tæppe vasket, da det stank langt væk af nikotin og røg- og så kunne jeg samtidigt få at se om de farver jeg har brugt til at male i mine stitchery kunne holde til en omgang vask. De kunne de! Dejligt.

 

Og her ses bagsiden – et super billigt hvidt lagen fra IKEA til 11 kr

Og en detalje fra quiltningen fra bagsiden

Det har været rigtigt sjovt at quilte på dette tæppe og super skønt endelig at have fået alle mine 3 BOM færdige🙂 Så måske man skulle udvælge en ny BOM og sy een mere? Nej, holder en pause med de tæpper, for jeg skal have lavet en del sengetæpper og puttetæpper – både til os selv og venner/familie men også til Julemærkehjemmene og mødrehjælpen.

Her ses lige de 2 andre BOM, som også skal vises frem i aften til Cafeen.

Nu vil jeg holde fri til fredag og så vil jeg få quiltet de sidste 2 tæpper jeg har tilbage – og dernæst ligger masser af halvfærdige opgaver som blot skal syes færdig🙂

Glæder mig🙂

Knus og god Sankt Hans

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i BOMs, Patchwork. Bogmærk permalinket.

10 svar til Færdigt kalendertæppe

  1. Anonym siger:

    Hold da helt op nogen skønne tæpper du har fået færdige. Helt fantastisk flotte.
    Ha en dejlig dag

  2. Solvejg siger:

    Hej Helle
    Du er en ørn til at quilte, man må godt være lidt misundelig, smiler.
    Hav en god dag.

    Knus Solve

  3. chila westergaard siger:

    Hej Helle

    Det er bare flot flot🙂

    Hilsen Chila

  4. Anonym siger:

    Hold da op Helle nej hvor er det blevet flot, keg er bare så vild med det.
    knus fra Kristine

  5. Marie siger:

    Kan du ikke i et indlæg fortælle hvilket fabrikat farver du har brugt til dine stichery – der altså nu bevisligt kan holde til vask?

  6. Du har da godt nok gang i den for tiden, men de er sandelig også blevet flotte… 😆

  7. charlotte hansen siger:

    Må indrømme jeg er dybt misundelig på din kunnen. Håber jeg på et tidspunkt kan blive bare halvt så dygtig.
    Så er jeg helt vild med det tåppe med kurvene – nøj! hvor er det flot.
    Charlotte

  8. Jette Dansøn siger:

    Hej Helle, hvor er det nogle flotte tæpper, og sikken et flot arbejde med quiltningen af kalendertæppet.
    Kh.
    Jette

  9. Anonym siger:

    Hej Helle

    Hvor er det flot dit kalendertæppe. Er det et kit? Hvor har du købt det? Jeg bliver helt forpustet af alt det, du får produceret.

    Hilsen Pia

    • Helle siger:

      Hej Pia

      Tak søde – ja jeg er selv forpustet og holder nu også en velfortjent pause i et par dage og hviler skulderen.

      Nej det er ikke et kit, opskriften er fra ellies quiltplace og er en BOM fra 2009 og stoffet købte jeg som en pakke med 30 forskellige stofstykker fra Philip Jacobs via Cottonpatch i england.
      Så det er selv sat sammen efter egen fantasi.
      Men du kan let lave een der ligner, for cottonpatch har både borten og noget andet kaffe fassett stof til en anden spraglende flot tæppe🙂

      Knus, Helle

Skriv et svar

