Nye briller, Kaffe Fassett og SyCafé

Her i sidste uge var jeg een af de 500 første registrerende på lensway.dk som vandt et par gratis briller🙂 Jeg gav et mertillæg på 89 kr for at få den brille jeg syntes var flottest og i dag kom den med posten. Super dejligt og jeg er smadder glad for dem.

Lilla er jo så absolut min farve – ingen tvivl om det – og mine øjne var faktisk også blevet dårligere…så skal også have nye læsebriller. Dem henter jeg nu hos Louis Nielsen til 195 kr.

Pga byggefejl (skelen/mgl. fokus) så kan jeg ikke bruge briller med overgang – dem har jeg prøvet og de fik mig til at se dobbelt hvilket var anstrengende for øjnene og irreterende. Så nu har jeg efterhånden vænnet mig til både at have læsebriller og afstandsbriller.

 

89 kr for et par briller..kan det overhovedet gøres billigere?

Og så var jeg til KludeMaries officielle sidste sycafé i går – og da hun havde sidste åbningsdag inden sommerferien, så gav hun 50 % på det meste i butikken, undtagen på nogle få nye varer og Marti Mitchell hvor der kun var 25 % rabat.

Denne bog var hvad jeg købte – førpris 210 kr – nu 105 kr🙂 En glad pris ikk? Og en glad bog til en glad modtager – der er så mange sprængfyldte lækre modeller i denne bog.

Og så havde vi 9 piger der regelmæssigt kom til sycafeen syet på hver sin blok til et afskedstæppe til Tove. Susanne havde mønsteret til et vægtæppe med kaffe/tekopper og vi fik så hver en pakke med hvidt stof og valgfri stof til koppen, som blot skulle holdes i lilla og turkis. Min kop ses nederst til højre i billedet:

Der er brugt en skøn lilla Kaffe Fassett solid til rammen og som jeg syntes omkranser det søde koppemotiv. Alt i alt en super sød gave, som Tove blev meget glad for.

Vi vil savne din skønne butik, Tove, men vi er super glade for at du stadig vil ses med os og bevare vores dejlige sycafé🙂 Vi ses til efteråret🙂

Knus fra Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Mellem himmel og jord, Patchwork. Bogmærk permalinket.

5 svar til Nye briller, Kaffe Fassett og SyCafé

  1. 2ne siger:

    Takk for koselig kommentar i bloggen min.
    Flotte briller🙂 Heldig du…..
    Bilde med koppene var lekkert – herlige farger.

  2. Carin siger:

    Dejligt billede med kopper….. meget sødt og en sød tanke

  3. Henrik Jørgensen siger:

    Hej Helle
    Denne kommentar egentlig kun for at gøre opmærksom på at man kan få klassiske og moderne læsebriller med forskellige styrker fra 25,- kr. til 35,- kr. hos http://www.læsebrillen.dk som er helt fine. Så 195,- kr lyder da meget dyrt..??

    Mvh

    Henrik Jørgensen

    • Helle Thode siger:

      Ja, det er da bestemt billigt, men jeg har bygningsfejl og ikke ens styrke på mine øjne….så derfor den anden pris ::-)

      • Henrik Jrgensen siger:

        Hej John

        Dette var et forum jeg gik ind p – gad vide om det var en ide at sgemaskineoptimere p – alts lsebriller med forskellig styrke, for folk med bygningsfejl???(det vil selvflgelig vre lidt svrt at gre i praksis – men )

        Mvh

        Henrik Den 06/12/2013 kl. 16.05 skrev Patchworkstuen :

        > >

Skriv et svar

