Årets træfblok 2011

Jeg har syet en træfblok til jubilæumstræffet i Odense her d. 27 og 28 august – et mønster, som Trådtrisserne fra Odense har lavet.

Ville prøve at mixe grøn og orange og syntes egentlig det giver nogle gode kontraster og  selvom farverne er skrappe syntes jeg også de er flotte sammen.
Det er stadig farver langt væk fra min ynglingsfarveskala der er mere over i lilla, blå og pink.

Blokken var nem at sy og PDF filen fra DPF er lige til at printe ud så mønsteret passer – du skal blot huske når du skal printe ud, at der ikke må være nogle skalering.

Du finder blokken her.

Ellers er Mathildes tæppe kommet godt i brug efter vi smed det på gulvet..nu ligger hun på det flere gange om dagen og så kompenserer det på vores manglende vægplads – vi kan jo nyde tæppet lige så godt på gulvet som på væggen eller i en stol.

I dag er det igen dejligt vejr og igen skal jeg sidde i vores dejlige have og hækle på en babykjole. Men skal også ud og cykle en tur i eftermiddag, for jeg skal forbi Odense hospitals onkologiske afd til mit halvårlige kontrol og lige tjekkes🙂

Hav en dejlig dag med knus fra

Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

4 svar til Årets træfblok 2011

  1. Mette Olsen siger:

    Hvad er skalering Helle?
    Hvordan er det nu. Skal man sende blokken ind på forhånd eller afleverer den på træffet?
    For det er da den blok der kan/skal indgå i tæppet, hvor der bliver trukket lod ik´?

    • Helle siger:

      Hej Mette
      Når du skal printe en PDF side ud kommer der et lille print vindue på din skærm…
      Et sted ca midt på står der sideskalering og der skal du vælge: Ingen
      For så kommer en PDF til at passe som den skal.
      Ja blokken skal blot afleveres i den opstillede kasse til træffet..tror den plejer at stå ved DPF shoppen.
      Knus, Helle

  2. Mette Olsen siger:

    Aha ha så prøver jeg lige igen, da jeg “bare ” printede den ud før.
    Er der nogen regel for hvor mange?
    Knus og tak helle (du mit eksterne leksikon)

    • Helle siger:

      *ggg* Esterne leksikon..hahahaha🙂
      Den er god med dig *s*

      SÅ vidt jeg ved kan man deltage med så mange blokke man har lyst og jo dermed forøge sine chancer for at vinde blokke til et tæppe. Sådan plejer reglerne i hvert fald at være.

      Knus, Helle

Skriv et svar

