Færdigt puttetæppe og farverig Dinner for 2

Omsider fik jeg udnyttet det dårlige vejr til nogle timer i syværkstedet. Efter nogle dage med spændingshovedpine og ømme muskler fik jeg det heldigvis så godt igen, at jeg kunne få quiltet et puttetæppe færdigt, som jeg donerer til Kildemose Julemærkehjem. Tæppet overrækkes til Foreningen Puttetæpper her til Træffet i Odense næste weekend.

Tæppet er freestyle quiltet med turkis tråd og bagsiden er orange fleece – og der er kantet med striber i gyldne farver, som er indkøbt hos Hannes.

Endelig en UFO der blev færdig – faktisk er Convergensen i midten af tæppet mit allerførste patchworkarbejde på maskinen. Det var fra et kursus hos Bente Ting i efteråret 2006. Så længe har den ligget færdigt, indtil jeg fik gjort noget ved det og gjorde tæppet størrer, så det havde målene for et puttetæppe.

Ellers fik jeg også i går syet en dinner for 2 færdig..den havde været færdigsyet i 1 mds tid men manglede blot lige at blive quiltet og få lukkekanter på. Så det har det fået nu her i dag. Modellen er eget design og er syet af en pakke charms, hvor enkelte sorte fra en anden charmspakke måtte med for at der var nok til denne størrelse. Syntes den er blevet flot og farverig. Måske skal den være en gave – ved ikke – vi må se om nogen gør krav på den!

Bagsidestoffet er noget skrækkeligt grimt sort/hvidt stof, jeg engang fik af min mor – det passer heldigvis perfekt som bagside til denne løber – så det er jo dejligt. Lukkekanten er en frisk polka fra stof2000.

Nu vil jeg om jeg ikke kan få syet lidt mere i det ret så efterårsagtige augustvejr.

Hav en dejlig weekend til alle mine læsere🙂

Knus fra Helle

Om patchworkstuen

A happy quilter
Dette indlæg blev udgivet i Patchwork. Bogmærk permalinket.

Et svar til Færdigt puttetæppe og farverig Dinner for 2

  1. Chili Quilter siger:

    Hvor er det altså godt at den orange sag endelig kom ud af gemmerne for, hvor er det dog nogle skønne farver🙂

Skriv et svar

